مجتمع صنعتي دنا ماشين قطب فعاليت خود را در شهر اصفهان ، با هدف طراحي ، ساخت و ارائه ماشين آلات و تجهيزات استخراج سنگ از معادن سنگ تزيئني آغاز نمود.

اين مجتمع فني ، توليدي ، اكنون حدود دودهه است كه در صنعت ماشين سازي به ويژه ساخت ماشين آلات مورد نياز معادن سنگ هاي تزئيني مشغول به فعاليت بوده و در چندين شهر بزرگ كشور داراي عامل فروش مي باشد .

دنا ماشين از بدو تاسيس ، همواره با نگاهي ويژه به توسعه ، نه تنها در حوزه معادن سنگ تزئيني به عنوان يك مجموعه پويا و مبتكر ، زبانزد بوده ، بلكه با ايجاد واحد مهندسي و توسعه در عرصه هاي ديگر نيز توانسته ، منشاء خدمات ارزنده اي گردد.

همكاري با معادن مختلف جهت گمانه زني و نمونه گيري از معدن به منظور تخمين نوع ، رنگ و ميزان سنگ قابل استخراج ، انجام عمليات ژئوتكنيك جهت پروژه هاي عمراني ، ارائه خدمات برش سازه ها ي بتوني اعم از مسلح و غير مسلح با استفاده از انواع مختلف دستگاهها و تجهيزات پيشرفته ، مشاركت در تاسيس و سرمايه گذاري شركت كشت ابزاركار ( سازنده ماشين آلات و ادوات كشاورزي ) ، سرمايه گذاري و مشاركت در تاسيس و تجهيز شركت فني مهندسي پارس فنون آپادانا ( مجهز به ماشين آلات پيشرفته قالبسازي ) و نيز معاونت و همكاري در اجراي پروژه هاي شركت مهندسي ساختماني بتن راديه ، دلائلي گويا در اثبات اين مدعاست .

ماشين آلات توليدي اين مجموعه ، در اكثر معادن سنگ ايران و كارخانجات بزرگ سنگبري ، توسط متخصصين مجموعه ، نصب و راه اندازي شده و هم اكنون در حال بهره برداري مي باشد .

در زمينه خدمات ژئوتكنيك و نمونه گيري نيز ، خدمات شايان توجهي به بخش دولتي و خصوصي از جمله شهرداري تهران ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اصفهان و ... ارائه گرديده است .