سازه چادری ساینا سایه

طراحی ، ساخت و نصب انواع سازه های غشایی ، سایبان پارچه ای و پوشش چادری

جنس مصالح استفاده شده در سازه های پارچه ای نسبت به سایر مصالح ساختمانی بسیار متفاوت  است. وزن سبک آنها به همراه تنوع در شکل و ساختار باعث شده تنوع بسیار زیادی در طراحی معماری این سازه ها بوجود آید. در هنگام طراحی یک سازه کششی علاوه بر توجه به هویت معماری طرح می بایست محاسبات دقیق مهندسی مرتبط با نیروهای کششی موجود در چادر وسازه های فولادی انجام پذیرد. شرکت مهندسی ساینا با برند ساینا سایه با ارائه طرح های معماری  متنوع با استفاده از نرم افزارهای شناخته شده در این حوزه به طور همزمان طرح های معماری و محاسبات مهندسی مربوط به آن را به صورت کاملا تخصصی تهیه و اجرا می کند.

برای سال های متمادی بشر از چادر و طناب به عنوان ابزارهای کاربردی برای ایجاد سقف های موقت استفاده کرده است. در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و صنعت بشر توانست پارچه  هایی با ترکیبات متفاوت و مقاوم در برابر شرایط محیطی تولید کند.  امروزه می توان با استفاده از پلی‌استر با روکش پی‌وی‌سی چادرهایی تولید کرد که نه تنها نیروهای کششی بسیار بزرگ را تحمل کند بلکه علاوه بر آن خصوصیات فیزیکی بسیار ارزشمندی از قبیل انعطاف پذیری بالا ، قابلیت عبور نور ، قابلیت تمیز شوندگی خوبی را دارا باشد. طول عمر این چادرها حداقل ۲۰ سال در شرایط  آب و هوایی بسیار بد تخمین زده شده است. چادرهای تولید شده در سال های اخیر علاوه بر ویژگی های فوق دارای تنوع رنگی و قابلیت چاپ پذیری نیز هستند.

کاربرد های سازه پارچه ای 

سایبان ورودی ، سایبان استخر ، آلاچیق پارچه ای ، سایبان روف گاردن ، سقف رستوران ، پوشش وید و نورگیر ، سایبان ترمینال و ایستگاه تاکسی ، سقف پمپ بنزین ، سایبان پارکینگ ، سقف ورزشگاه و سایبان استادیوم ، سازه نمایشگاهی ، سایبان شهری و آمفی تیاتر .