حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست در مراسم گرامیداشت رویداد زیست محیطی ساعت زمین در شهر جهانی یزد

حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست در مراسم گرامیداشت رویداد زیست محیطی ساعت زمین در شهر جهانی یزد

در دهمین روز از سال جدید مدیرکل حفاظت محیط زیست و دیگر مسئولان استان با حضور در میدان امیرچقماق یزد، رویداد زیست میحطی "ساعت زمین" را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، برنامه ای به مناسبت گرامیداشت "ساعت زمین" به همت شورای شهر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با حضور مسئولین استان در محل میدان امیرچقماق یزد برگزار گردید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در این مراسم به فلسفه ایجاد این روز پرداخت و گفت: امروز شعار جهانی ساعت زمین « کاهش مصرف، استفاده مجدد و بازیابی » است و ما با همین سه شعار می توانیم زمینمان را حفظ کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از نمادهای انرژی های پایدار در شهر یزد بادگیرها می باشد که از این انرژی های پایدار که بعضا گفته می شود انرژی های نو می توان در راستای حفظ محیط زیست از آن استفاده نمود.

لازم به ذکر است "ساعت زمین" یک رویداد نمادین برای حفظ زمین است که از سال ۲۰۰۷ توسط صندوق جهانی طبیعت در شهر سیدنی آغاز شده است.

این رویداد هر سال در آخرین شنبه ماه مارس ساعت ۲۰/۳۰ به وقت محلی برگزاری شده و همه افراد در خانه، محل کار و ... با خاموش کردن چراغ ها و دستگاه های الکترونیکی به مدت یک ساعت یادآوری می کنند مصرف زیاد انرژی با ایجاد تغییرات اقلیمی زمین را با مخاطرات جدی روبرو کرده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات