تشریح اقدامات شورای هماهنگی راه و شهرسازی؛ از برنامه های هماهنگی اقدام عملی تولید مسکن تا شبکه حمل و نقل استانی

تشریح اقدامات شورای هماهنگی راه و شهرسازی؛ از برنامه های هماهنگی اقدام عملی تولید مسکن تا شبکه حمل و نقل استانی

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران ؛ امیرحسین آزاد دوار دبیر جلسه مذکور دراین باره گفت: جلسه مذکور که با حضور دکتر غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید،اولین جلسه طی سال جاری و پنجمین جلسه از ابتدا تاکنون بوده است.

وی پی گیری مصوبات قبلی شورا و بررسی چالشها و مشکلات و ارائه راهکارها را در دستور اول جلسه و دستور دوم جلسه مذکو را اتمام پروژه های مسکن مهر و حل و فصل مشکلات فی مابین دستگاهها و همچنین آمادگی دستگاهها برای طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: 4 جلسه تاکنون با 12 مصوبه قبل از جلسه پنجم داشتیم که تاکنون 10 مصوبه آن عملیاتی شده است.

آزاددوار ارتقاء سطح تعامل دستگاهها و هم افزایی و تشریک مساعی و تسهیل و پیشرفت پروژه ها را از پتانسیل های جلسه شورای فرهنگی راه و شهرسازی استانها برشمرد.

آزاددوار ظرفیت فرودگاه بین المللی امام خمینی را به لحاظ راه افتادن منطقه ویژه اقتصادی، منطقه آزاد تجاری ، گمرک بین المللی و .... خاص عنوان کرد و گفت: الگوی به کار رفته در این فرودگاه یک الگوی خاص بین المللی بوده و به زودی سازمان مالیاتی ، سازمان محیط زیست وصنعت و معدن تجارت در این منطقه متمرکز خواهند شد و شهر فرودگاهی تاثیر بسزایی در درآمدزایی و تسهیل کار صادرکنندگان  و وارد کنندگان خواهد داشت، اگر چهنیاز اتصال کمربندی جنوبی تهران به شهر فرودگاهی، به منطقه ویژه اقتصادی و حوزه ترانزیتی رونق خاص خواهد بخشید، یا نیاز فرودگاه به شبکه راه آهن به دلیل شکل دادن به این شهر لجستیکی حائز اهمیت است، اما باید گفت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) می تواند با راه افتادن قطار سریع السیر راه آهن، نزدیکی به آزادراه، استفاده از توان فرودگاهی و ایجاد بندر خشک می تواند به عنوان یک  مد حمل و نقل کامل و پیشرفته در کشور تکمیل و آغاز به کار کند.

آزاد دوار همچنین تصریح کرد در جریان سیل اخیر بنیاد مسکن استان تهران معین استان خوزستان بود و وظیفه 3 شهر و 58 روستا را برعهده داشت.

رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل استان تهران در پایان گفت: در طرح اقدام عملی تولید مسکن هنوز دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه مثل بنیاد مسکن استانها و ... توجیه نیستند و یا در جریان امور مربوطه نبوده اند که به نظر می رسد این مساله می بایست پس از شروع عملیات اجرایی اقدام تولید مسکن در عید غدیر امسال  و در جلسه بعدی شورای هماهنگی راه و شهرسازی ها به جدیت پی گیری شود و بنیاد مسکن وشهرهای جدید پرند و پردیس و اندیشه گزارش کارشناس را به رئیس شورا که مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران است اعلام نمایند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات