«بازآفرینی شهری» موضوع بخش ویژه هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید شد

«بازآفرینی شهری» موضوع بخش ویژه هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید شد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران، این جشنواره با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و شرکت بازآفرینی شهری در راستای مسئولیتهای اجتماعی  دستگاههای مذکور، بخش ویژه «باز آفرینی شهری» را در دستور کار خود قرار داده است.

بخش ویژه باز آفرینی با هدف توجه شهروندان، دولتمردان، هنرمندان و ساکنین محلات به مفهوم بازآفرینی شهری (در بافتهای  واجد ارزش تاریخی ,  بافتهای ناکار آمد میانی و سکونتگاههای غیر رسمی ) با نگاهی ملی و رویکرد تبدیل به یک الگوی موفق , سالانه و ثابت در تعامل با جشنواره فیلم مستقل فیلم خورشید تعریف شده است.

بازآفرینی شهری شامل توجه به امکانات و خدمات محله ای، ارتقای زیرساخت های شهری و محلات، بهسازی فضاهای عمومی، ترغیب مردم و مدیران به بازنگری امکانات و زیرساخت های مورد نیاز مردم و تسهیل گری , استفاده از ظرفیت های دولتی و بخش خصوصی شامل اهمیت بخشی به ساختار عمرانی محلات، معرفی ظرفیت های ویژه شهری و محله ای، خط آسمان , سیما و منظر شهری و کیفیت زندگی از  محورهای بخش بازآفرینی هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید هستند.

در این بخش همچنین دو کارگاه آموزشی پرفورمنس آرت (همراه با حمایت از آثار برگزیدگان) و کارگاه آموزشی برای هنرمندان با موضوع بازآفرینی شهری برگزار می شود که متعاقبا اعلام خواهد شد.

هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید به مهر ماه امسال برگزار خواهد شد و  آدرس سایت جشنواره www.khorshidfilmfestival.com است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات