انسداد 198 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان مشهد

198 حلقه چاه غیرمجاز طی 4 ماه ابتدای سال 98 مسدود و متخلفان به مقامات قضایی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد برزویی، مدیر منابع آب مشهد با بیان این مطلب گفت: طی 4 ماهه اول سال 98 توسط نیروهای گشت، بازرسی و اجرائیات و همکاری نیروهای انتظامی و اخذ دستور قضایی بیش از 198 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده تحت پوشش این امور (شهرستان های مشهد، چناران، طرقبه-شاندیز و فریمان) پر و مسلوب المنفعه و 3 حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شد.

براساس این گزارش از 198 حلقه چاه غیرمجاز، 18 حلقه با عمق های 110 تا 220 متر و دبی بین 10 تا 25 لیتر بر ثانیه و 17 حلقه نیز با عمق های 70 تا 110 متر و دبی های 3 تا 10 لیتر بر ثانیه بوده اند و بقیه عمق های  کمتر از 70 متر داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: برحسب آمارهای کمی ارائه شده مسدود و پر کردن این تعداد حلقه چاه در مدت مزبور سبب صرفه جویی سالانه 9 میلیون و 203 هزار و 674 مترمکعب آب شده است که این اقدام در راستای اجرای طرح سازگاری با کم آبی انجام شد.

در خور ذکر است در 4 ماهه اول سال 98 با همکاری نیروی انتظامی تعداد 12 دستگاه ادوات حفاری غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد شناسایی و توقیف شد.

مدیر منابع آب مشهد همچنین اضافه کرد: به علت وقوع خشکسالی متعدد طی سال های گذشته  اغلب بارندگی ها صرف تامین رطوبت خاک شده و به روان آب تبدیل شده است به طوری که در سال های اخیر حجم روان آب رودخانه های استان کاهش جدی را نشان می دهد. بنابراین ضرورت دارد نسبت به رعایت صرفه جویی و بهینه سازی مصرف بی رویه به شهروندان هشدارهای لازم صورت گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات