طرح تحول سازمانی دستور کار کمیته طرح و برنامه شورای مرکزی

طرح تحول سازمانی دستور کار کمیته طرح و برنامه شورای مرکزی


طرح تحول سازمانی دستور کار کمیته طرح و برنامه شورای مرکزی

اولین جلسه کمیته طرح و برنامه شورای مرکزی مورخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ با حضور اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان استان ها برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی از آنجا که یکی از پارامترهای سلامت سازمانی،تحول و نوسازی است،در این جلسه ابتدا پارامترهای اولیه مدیریت تحول و روش های دهگانه بهسازی مدیریت سازمانی ارائه گردید و طی آن دلایل ارجحیت مدیریت استراتژیک و سیستم مدیریت کیفیت در تناسب با سازمان‌های نظام مهندسی بیان شد.

در این جلسه دکتر جنابی مدیر طرح و برنامه شورای مرکزی ، مدل سازمان مطلوب در تعامل با سایر عناصر مدیریت سازمانی را تشریح کرد.

وی با بیان دلایل عدم توفیق اکثر سازمان ها در ایجاد و پیاده سازی تحول سازمانی ، علل شکست سازمان ها را  در ۸ بند و گام‌های ایجاد تحول را در ده بند ارائه و به تشریح آنها پرداخت.

سپس سیر تحول مفهوم استراتژی از گذشته تا حال در تناسب با اندازه سازمان مورد بررسی قرار گرفت و پس از استماع نقطه‌نظرات مدعوین، عناصر اولیه مدیریت استراتژیک تشریح گردید.
ناطق همچنین اهداف و راهبردهای مصوب و تناظر آنها با فعالیت های گروه های تخصصی و کمیسیون ها و نتایج حاصل از آن را تشریح نمود.

در پایان مقرر گردید جلسات کمیته طرح و برنامه به صورت دوره ای برگزار گردد به نحوی که پس از طی نمودن جلسات اولیه و جمع بندی تعاریف مدیریت استراتژیک مطابق خط مشی مصوب در اجلاس بیست و دوم، ضمن بهره گیری از زحمات استان‌های موفق در این خصوص، جلسات به صورت استانی نیز برگزار گردد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات