ایجاد ۹۴هزار شغل در صنعت کشتیسازی/ از مزیت نیروی کار ارزان بهره نمیبریم
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، سیامک سید مرندی، در پاسخ به این سوال که توسعه اشتغال در استانهای ساحلی را در صنعت کشتیسازی چگونه دنبال میکنید؟ اظهار داشت: صنعت کشتیسازی شاید در نگاه اول غیراقتصادی به چشم بیاید، من ضمن آنکه این مطلب را رد نمیکنم اما میگویم اگر زنجیره تامین به درستی فعال شود قطعاً این صنعت مقرون به صرفه خواهد بود. رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی با اشاره به اینکه البته تعریف مقرون به صرفه بودن باید ملی باشد، افزود: کشتیسازی توان خوبی در کشور دارد، مزیت تعمیرات و ساخت دارد، در بخش تعمیرات مزیت این است که نیروی کار ارزان و انرژی مناسبی داریم، همین الان هزینه یک نیروی کار ما ۲۵ درصد از کف نیروی کار کشور چین ارزانتر است اما آیا از این مزیت استفاده کردهایم؟ که پاسخ خیر است. وی ادامه داد: در حوزه تعمیر شناورها ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات