اهتمام ویژه شهرداری در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی

اهتمام ویژه شهرداری در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی

به گزارش شهریار، حجت الاسلام احمد حمیدی در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر از برگزاری ۲۴ ویژه برنامه اصلی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: شهرداری تبریز در راستای توسعه و عمق بخشی به فعالیت های فرهنگی، اهتمام ویژه ای به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی داشته و درصدد است تا با مشارکت و همراهی اهالی فرهنگ و هنر، گام های مؤثری در تعالی فرهنگی شهروندان تبریزی  بردارد و در همین راستا اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.
وی از برگزاری ۲۰۵ جلسه خلاصه نویسی و معرفی کتاب و ۳۶ جلسه نقد کتاب در طی سال جاری در مراکز فرهنگی مناطق دهگانه شهرداری تبریز خبر داد و افزود: برنامه هایی مثل مسابقه های کتابخوانی در مناسبت های مختلف، سلسله برنامه های خاطره گویی، کارگاه تخصصی قصه گویی، سلسله نشست های یک ماه یک کتاب، سلسله جلسات شعر خط سوم، سلسله جلسات مثنوی خوانی در مراکز فرهنگی تبریز، تقدیر از اعضای فعال کتابخانه های موجود در فرهنگسراها و تجلیل از اعضای قبولی کنکور و ... در این زمینه انجام می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز عنوان کرد: شهرداری تبریز در تلاش است تا با ایجاد زیرساخت های لازم و تجهیز کتابخانه های این شهر بتواند در زمینه تشویق شهروندان به کتابخوانی تاثیرگذار باشد و در همین راستا چهار هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف از جمله سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق شهروندی و کتب مختلف آموزشی خریداری و همچنین چهار هزار جلد کتاب به کتابخانه های شهرداری در هشت ماه سال ۹۸ اهدا شده است.
وی با اشاره به راه اندازی ایستگاه ها و پاتوق های مطالعه در پارک های تبریز گفت: در پارک های شنب غازان، پارک رضوان و پارک رسالت ایستگاه مطالعه راه اندازی شده است و همچنین پاتوق های مطالعه در پارکهای پارک رضوان، پارک قراملک، پارک رسالت، پارک صنعت، پارک آنا، پارک باغمیشه و پارک بانوی مهر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه بطور منظم در طول سال برگزار می شود.
حمیدی همچنین با اشاره به راه اندازی کافه کتاب حال خوب به عنوان یکی از اولین مراکز کتابخانه های پارکی سطح شهر تبریز در پارک رضوان و کافه کتاب در خاوران، گفت: در کافه کتاب، مراجعه کنندگان می توانند با بحث و تبادل نظر در رابطه با موضوع مطالعات، انواع کتابهای اجتماعی، فرهنگی، علمی، خانواده، هنری و ... را برای مطالعه به امانت بگیرند.
وی از افزایش صندلی‌های قرائتخانه های شهرداری تبریز به سه هزار صندلی خبر داد و افزود:۵۰ قرائتخانه در این مجموعه، در دو شیفت قبل و بعد از ظهر به عموم شهروندان بخصوص دانش آموزان و دانشجویان خدمات کتابخوانی ارایه می دهد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات