استفاده بهینه از منابع آب درشهرستان اراک

در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اراک، راهکارهای کاهش و مصرف بهینه مصرف آب بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ در این نشست با توجه به کمبود آب و نگرانی هایی که در این زمینه وجود دارد مقرر شد همه دستگاه ها بویژه بخش های صنعتی و کشاورزی بحث صرفه جویی در مصرف را در دستور کار خود قرار دهند .

همچنین مقرر شد اداره آبهای زیرزمینی نشست هایی با کشاورزان داشته باشند تا با ایجاد راهکار مناسب و تامین اعتبار و مساعدت های دولت و بانک ها نصب کنتورهای حجمی هوشمند در دستور کار قرار گیرد .

فرماندار اراک در این نشست با توجه به اینکه بخشی از رودخانه اراک به سمت تالاب میقان سال گذشته بر اثر سیلاب دچار خسارت شده گفت: در این جلسه مصوب شد تا لایروبی رودخانه سرعت کار بیشتری بگیرد تا در زمان بارندگی مردم دچار مشکل نشوند .

بختیاری افزود: مصرف آب شرب در روستاها از دیگر موضوعاتی بود که این این نشست مطرح شد و مصوب شد تا روستاهایی که تحت شبکه نیستند با نشستی هایی که با دهیاران، بخشداران و دستگاه های مرتبط آنها را تشویق کنند تا تحت پوشش شبکه قرار گیرند تا ضمن بهره مندی از آب شرب بهداشتی در مصرف آب نیز صرفه جویی شود .

همچنین در این نشست مقرر شد تا شهرداری های تابع شهرستان اراک از جمله شهرداری ساروق، کارچان و داوودآباد نیز از آب غیرشرب برای آبیاری فضای سبز خود استفاده کنند .

نصب کنتورهای حجمی هوشمند و برنامه ریزی برای کشت گیاهان کم آب بر از دیگر مصوبات این شورا بود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات