استاندار یزد:  ما از تعامل بخش خصوصی، جامعه و دولت، با محوریت سازمان نظام مهندسی ساختمان  استقبال می‌کنیم

استاندار یزد: ما از تعامل بخش خصوصی، جامعه و دولت، با محوریت سازمان نظام مهندسی ساختمان استقبال می‌کنیم


استاندار یزد:  ما از تعامل بخش خصوصی، جامعه و دولت، با محوریت سازمان نظام مهندسی ساختمان  استقبال می‌کنیم


استاندار یزد تعامل بخش خصوصی، جامعه و دولت را با محوریت سازمان نظام مهندسی ساختمان بسیار مهم و راهگشا خواند.
دکتر محمدعلی طالبی که در جمع  هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان و تشکل های صنفی حوزه صنعت ساختمان به مناسبت روز مهندس سخن می‌گفت افزود: ما نگاه و باور خوبی نسبت به تشکل‌های غیردولتی و برخاسته از مردم داریم و سازمان نظام مهندسی ساختمان  به عنوان یک تشکل بزرگ فنی تخصصی همواره مورد  اقبال و حمایت ماست.
استاندار گفت: نظرات و دیدگاه انجمن ها و تشکل ها به عنوان یک واقعیت برای ما مطرح است و  از  این مجموعه‌ها تقاضا داریم علاوه بر منافع صنفی به مسائل عمومی جامعه نیز توجه ویژه داشته باشند و با اندیشه ورزی مناسب، در حل مسائل و مشکلات ما را یاری کنند.
طالبی از اینکه ساخت و ساز غیر مجاز در استان یزد تبدیل به یک رویکرد بومی و فرهنگ عمومی شده است، ابراز تأسف کرد و گفت: باید با فرهنگ سازی و گفتمان اجتماعی باورهای نهادینه شده در میان مردم و حتی برخی کارکنان شهرداری و دیگر دوایر دولتی را اصلاح کنیم که کار سخت و دشواری نیز می باشد.
استاندار تاکید کرد:من به معاونت عمرانی و سایر دستگاه ها دستور داده ام از ساخت و سازهای غیرمجاز به شدت جلوگیری و تعلل دستگاهها را با جدیت پیگیری نمایند.
وی  خاطرنشان کرد: باید به صنعت ساختمان ارج بگذاریم و به رونق آن کمک کنیم چرا که این صنعت می‌تواند کاستی‌های سایر بخش ها را نیز با ایجاد اشتغال ، ارزش افزوده و تحرک و پویایی جبران کند.
در این دیدار مهندس صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز  برون‌سپاری ها و بها دادن به بخش خصوصی و انجمن ها و سمن ها را  از اولویت های کاری این حوزه توصیف کرد و گفت: ما با ایجاد کمیته پیشگیری از تخلفات ساخت و ساز با محوریت سازمان نظام مهندسی ساختمان، بیشترین حمایت را  از این سازمان داشته و داریم و مایلیم از توان فکری و تخصصی  این نهاد غیر مردمی  در تمامی زمینه های مرتبط با توسعه و عمران و آبادانی استان استفاده کنیم.
در این ملاقات رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با ابراز نگرانی از آمار تخلفات  در حوزه ساخت و ساز ، ظرفیت خوب ایجاد شده در سازمان نظام مهندسی ساختمان را تشریح کرد.
وی از مقامات استان خواست در زمینه عملیاتی کردن طرح اقدام ملی مسکن سرعت عمل به خرج دهند تا زمینه برای اشتغال بیشتر مهندسان فراهم گردد.
دکتر سالاری خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر با ۷ هزار و ۲۰۰ نفر مهندس در هفت رشته تخصصی، از ظرفیت بالا و ۲۸ میلیون متر مربع از ظرفیت طراحی و نظارت بالغ بر ۳۸ میلیون متر مربع در سال برخوردار هستیم و شبکه بزرگ انبوه سازان و پیمانکاران نیز می توانند همگام با ما نقش موثری در عمران استان داشته باشند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات