تغيير تعرفه های خدمات مهندسی از بیستم اسفند ماه سال جاری

تغيير تعرفه های خدمات مهندسی از بیستم اسفند ماه سال جاری

مدیر امور فنی و مشارکت های حرفه ای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از تغيير تعرفه های خدمات مهندسی به تفکیک گروه های ساختمانی از بیستم اسفند ماه ۹۸ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان، "عباس معتمدراد" در گفتگویی درخصوص چگونگی محاسبه این تعرفه ها عنوان کرد: تعرفه خدمات مهندسی در زمینه طراحی و نظارت بر مبنای قیمت تمام شده ساختمان که به صورت دوره ای توسط شورای مرکزی اعلام می شود و ضرایبی که در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان آمده است، محاسبه می گردد.
وی ادامه داد: قیمت های جدید برای تعرفه ها در صورت موافقت اداره کل راه و شهرسازی برای افزایش نرخ، محاسبه و پس از تصویب هیأت مدیره سازمان، به اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دبیر کمیته چهار نفره استان پیشنهاد می گردد.
معتمدراد افزود: این پیشنهاد در کمیته چهار نفره استان متشکل از معاونت عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی، شهردار و رئیس سازمان نظام مهندسی مطرح و پس از تصمیم گیری نهایی، به وزارت راه و شهرسازی ارسال و در صورت تأیید از سوی این وزارتخانه، قابلیت اجرا خواهد داشت.
مدیر امور فنی و مشارکت های حرفه ای سازمان در مورد تعرفه های خدمات مهندسی در سال های گذشته خاطر نشان کرد: در شروع سال ۹۷ این تعرفه ها تغییری نداشته و همانند سال ۹۶ اجرایی می شد که در اسفند ۹۷ نرخ تعرفه ها به روز شد و با تأیید وزارت راه و شهرسازی از اردیبهشت ۹۸ اجرایی گردید.
وی افزود: در آبان ماه سال جاری با ارائه قیمت تمام شده ساختمان از سوی شورای مرکزی ، مجوز افزایش نرخ تعرفه های خدمات مهندسی به سازمان ابلاغ شد و بر اساس آن تعرفه های جدید استخراج گردید.
معتمدراد ادامه داد: تعرفه های جدید در کمیته چهارنفره استان مطرح شد و بنا به تصمیمات این کمیته و سیاست های کلی درخصوص کاهش تخلفات، تعرفه های متفاوتی برای گروه های مختلف ساختمانی تعیین گردید.
وی با تأکید بر سیاست های سازمان در راستای کاهش تخلفات ساختمانی افزود: این تصمیمات به گونه ای اتخاذ گردید که تعرفه ها برای ساختمان های گروه "الف" و "ب" با متراژ پایین و تعداد طبقات کمتر که بیشتر مربوط به مصرف کننده نهایی و قشر کم درآمد جامعه است، افزایش نرخ نداشته و یا ناچیز باشد و درمورد ساختمان های گروه "ج" و "د" که شامل ساختمان های وسیع و مرتفع است، افزایش تعرفه ها اعمال شود.
وی در انتها در خصوص زمان اجرایی شدن تعرفه های جدید خدمات مهندسی تصریح کرد: این مصوبات با تأیید وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر قابلیت اجرا دارد ولی برای آنکه مهندسین و دفاتر در دریافت تعرفه ها برای خدماتی که از پیش در دست اجرا دارند دچار مشکل نشوند، هنوز اجرایی نشده و از تاریخ بیستم اسفند ماه سال جاري اجرایی می گردد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات