بازدید مسئولین شهرستان دشتستان از سد دالکی

امام جمعه، فرماندار و نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی از سد دالکی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در این بازدید معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 8 پروژه سد بزرگ و کوچک و بندهای کنترل سیلاب در استان بوشهر در حال احداث است که سد دالکی با ظرفیت ذخیره سازی 270 میلیون مترمکعب آب، یکی از مهم ترین طرح های توسعه منابع آب در استان بوشهر می باشد.

مهندس جمشید تویل افزود: این سد خاکی با هدف کنترل سیلاب، کاهش خسارات و تامین آب کشاورزی بیش از 2 میلیون اصله نخل در حال ساخت است.

وی بیان کرد: ارتفاع این سد 106 متر و طول تاج آن 1176 متر است و بر روی حوزه آبریزی به مساحت 5110 کیلومتر مربع ساخته می شود.

تویل با اشاره به فعالیت های گسترده کارگاه این سد گفت: هم اکنون 9 جبهه کاری به صورت همزمان در سد دالکی مشغول به فعالیت است.

وی افزود: یکی از مهم ترین اقدامات زیرساختی در فرآیند پروژه های سدسازی، ساخت سیستم انحراف آب است و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح سیستم انحراف آب سد دالکی باشیم.

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت های اجرایی در تکمیل تونل های انحراف آب این سد، عملیات خاکبرداری برای ساخت فرازبند 60 متری آن نیز آغاز شده و به موازات عملیات تکمیل تونل ها پیش می رود.

وی یاد آور شد: پیشرفت فیزیکی کلی سد دالکی 18 درصد و زیرساخت های آن 45 درصد می باشد و در صورت تامین اعتبار، این پروژه قابلیت بهره برداری در سال 1401 را دارد.

در ادامه مسئولان شهرستان دشتستان ضمن بازدید از جبهه های مختلف کاری این پروژه، از چگونگی روند اجرا و چالش های پیش روی آن مطلع شدند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات