طرح مدیریت داده های سنجش انرژی کشور به مرحله بهره برداری رسید


به گزارش روابط عمومی؛ این طرح تا کنون در 13 شرکت برق منطقه ای به مرحله بهره برداری رسیده و در 3 شرکت دیگر در حال انجام می باشد که با تمهیدات در نظر گرفته شده تا تاریخ 1399/03/15 به اتمام خواهد رسید.
گفتنی است؛ جهت اجرای طرح فوق نیاز به مراجعه حضوری به کلیه ایستگاه های شبکه سراسری برق و ارتقاء زیرساخت مخابراتی، اصلاح بستر ارتباطی بین کنتورها و یکسان سازی تنظیمات کنتورها بود. در حال حاضر با ارتقاء زیرساخت مخابراتی صورت گرفته در ایستگاه های برق، شاهد افزایش سرعت قرائت اطلاعات، افزایش امنیت اطلاعات ارسالی )در سه سطح کنتورها، بستر ارتباطی استفاده از شبکه فیبر صنعت برق و شبکه APNو سمت پایگاه داده(، افزایش قابلیت اطمینان بستر مخابراتی، کاهش میزان قطعی‌ها و رفع مشکل نقاط کور مخابراتی ایستگاه های شبکه می باشیم. با بهره برداری از این ایستگاه ها امکان قرائت تمامی کنتورها (واحد نیروگاهی، خطوط، ترانسفورماتورها و فیدرها) توسط سرورهای مرکزی بصورت مکانیزه از محل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و بدون نیاز به مودم‌های آنالوگ و خطوط تلفن فراهم گردید.
براین اساس؛ قرائت اطلاعات کنتورها توسط دفتر سنجش و پایش انرژی در بازه های 15 دقیقه ای انجام گرفته و به دو صورت وب سایت و وب سرویس در اختیار ذینفعان و بازیگران صنعت برق قرار می گیرد. برخی از موارد کاربرد این اطلاعات شامل امکان مدیریت مصرف بار به خصوص در پیک بار، گزارش ولتاژ و جریان شبکه سراسری علاوه بر گزارشات انرژی، صحت‌سنجی انرژی تجهیزات از طریق بررسی موازنه انرژی بین خطوط، ترانسفورماتورها و فیدرها و گزارشات تلفات می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت شبکه برق ایران

    منبع خبر

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات