راهکارهای توسعه صنعت گردشگری در روستای توریستی و هدف گردشگری گلآخور بررسی شد

راهکارهای توسعه صنعت گردشگری در روستای توریستی و هدف گردشگری گلآخور بررسی شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی،امر با حضور محمدباقر خانی فرماندار شهرستان ورزقان، کرمی مدیرکل امور روستایی استانداری، بابا پور مدیرکل بنیاد مسکن استان، صادقی مدیر امور شعب پست بانک، کریم زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید، نظری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان و اسماعلیی اقدم بخشدار خاروانا مسائل و مشکلات روستای هدف گردشگری گل آخور از نزدیک بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

آقای خانی فرماندار ورزقان گفت:حمایت از سرمایه گذاران، حفظ بافت سنتی، بازنگری طرح هادی، اجرای کامل طرح هادی، حمایت از مشاغل مرتبط با گردشگری و ایجاد پارکنیک برای رفاه حال مسافران از جمله مسائل مطرح در این نشست می باشد.

درادامه مسئولین با هدف بررسی راهکارهای معرفی و شناساندن بیشترشهرستان غار دیبی یوخ روستای گل آخور از توابع بخش خاروانا برای جذب سرمایه گذار بعد از کوه روی و پیاده روی چند ساعته و گذر از کوه ها و دره ها از این غار منحصر به فرد بازدید کردند.
سپس آقای کرمی مدیرکل امورروستایی استانداری استان با بیان این که دستگاههای خدمات رسان وبخشداری وبنیاد مسکن ودهیاری باید به دنبال شکوفایی گردشگری برای احقاق حق روستاهای شهرستان ورزقان باید باشند افزود: هنوز در شهرستان‌ها ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و قطعا کارگروه گردشگری روستایی باید آماده پذیرش افراد و پویا کردن این ظرفیت‌ها باشد .
درپایان آقای باباپورمدیرکل بنیاد مسکن استان با تصریح اینکه گردشگری روستایی در این شهرستان به دلیل صعب العبور بودن راهها زیاد شناخته شده نیست و باید با راهکارهای قابل دسترس از این وضعیت خارج شود، تاکید کرد: همانگونه که بارها از دهیاران وشوراها ومردم خواسته‌ایم، برای رشد و اعتلای گردشگری در حوزه روستایی باید به دنبال نگاه فراشهرستانی بود و از نگاه کوتاه مدت پرهیز کرد.
او ضمن تاکید بر اهمیت مقوله گردشگری در راستای رونق اقتصادی روستاها و ممانعت از مهاجرت روستائیان، گفت: باید گردشگری روستایی را از حالت منفعل فعلی خارج کنیم زیرا در حوزه گردشگری روستایی به دلیل کم توجهی متولیان مربوطه بسیار ضعیف هستیم وبایدبا برنامه ریزی وبازدیدهای فراوان مکان های گردشگری راشناسانده و رونق وتوسعه بدهیم.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات