تعداد فوتی‌های روزانه کرونایی آذربایجان‌شرقی به ۱۱ نفر رسید

تعداد فوتی‌های روزانه کرونایی آذربایجان‌شرقی به ۱۱ نفر رسید

به گزارش شهریار، حسین حقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون ۱۲ شهرستان آذربایجان شرقی شامل آذرشهر، شبستر، تبریز، ملکان، هشترود، سراب، هریس، اسکو، جلفا، بناب، میانه و اهر در وضعیت قرمز کرونایی هستند و چهار شهرستان عجب شیر، مراغه، مرند و چاراویماق در وضعیت نارنجی کرونایی هستند و پنج شهرستان باقی مانده استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی تعداد بیماران کرونایی شناسایی شده جدید در آذربایجان شرقی را ۴۲۶ نفر، موارد بستری جدید را ۱۸۰ نفر و تعداد بیماران تحت نظر در بخش مراقبت های ویژه را  ۲۰۶ بیمار اعلام کرد و افزود: مجموع بیماران کرونایی شناسایی شده در این استان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۲۵۱ هزار و ۱۸۱ نفر بوده و از این تعداد هفت هزار و ۹ نفر جان باخته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین تعداد بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان های آذربایجان شرقی در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۴۶ نفر اعلام کرد.

حقایی با بیان اینکه استفاده از ماسک نباید مورد بی توجهی قرار گیرد، گفت: عمده علت ابتلا به کرونا و سویه اومیکرون در آذربایجان شرقی عدم استفاده از ماسک، شرکت در تجمعات و تکمیل نکردن فرایند واکسیناسیون است و متاسفانه تاکنون تنها یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۷۷۱ نفر شامل ۴۰درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این استان دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: سه میلیون و ۷۱ هزار و ۵۷۹ نفر از مردم استان دُز اول ( ۹۳درصد)، ۲ میلیون و ۸۰۷هزار و ۸۰۵ نفر دُز دوم (۸۵درصد) و ۱۶ هزار و ۴۷۴(۸۰.۳۶درصد) مادر باردار واکسن های خود را دریافت کرده اند و در مجموع هفت میلیون و ۱۹۳ هزار و ۱۵۵ دُز واکسن در آذربایجان شرقی تزریق شده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۳۱۹ دُز واکسن در ۲۴ ساعت گذشته تزریق شده است، گفت: واکسن تزریق شده به رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال ۳۱۸ هزار و ۲۷۰ نفر(۹۰درصد) و در رده سنی پنج تا ۱۲ سال ۷۸هزار و ۲۰۰ دُز واکسن (۱۶.۴۲درصد)   می باشد.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات