اهواز آماده بارش‌های شدید پیش رو باشد

اهواز آماده بارش‌های شدید پیش رو باشد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز، سیاوش محمودی روز سه شنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ در یکصد و دهمین جلسه رسمی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز، با اشاره با بارش های اخیر در اهواز و ایجاد آب گرفتگی در برخی خیابان های این کلانشهر گفت: بر اساس اعلام هواشناسی استان، در بارش های اخیر طی ۲۴ ساعت به طور متوسط حدود ۳۲.۵ میلی متر بارندگی در اهواز به ثبت رسیده است.

محمودی ادامه داد: برخی معابر کلانشهر اهواز در ساعت های اولیه این بارندگی دچار آب گرفتگی شد و مشکلاتی برای تردد مردم ایجاد کرد که باید تمام تلاش مجموعه شهرداری و شرکت آب وفاضلاب خوزستان به حداقل رساندن این مشکل‌ها باشد.

وی افزود: آب گرفتگی در برخی محله ها که شرکت آب و فاضلاب در ماه های اخیر در آنجا به اجرای طرح و اصلاح شبکه اقدام کرده بود دور از ذهن است و انتظار این بود حداقل در بارندگی اخیر این مناطق دچار آب گرفتگی نشود.

محمودی ادامه داد: بالا بودن سطح آب رودخانه خروجی آب در نقطه هایی از شبکه فاضلاب که به صورت ثقلی است دلیل آب گرفتگی در برخی خیابان های اهواز شد ولی در نقطه هایی که تخلیه شبکه با استفاده از پمپ و به صورت تحت فشار اجرا شده آب گرفتگی در این بارندگی ها ایجاد نشد.

در بارندگی های اخیر خیابان های مختلفی از کلانشهر اهواز از جمله ادهم، خشایار، کوی علوی، باهنر و کیانشهر دچار آبگرفتگی شد. با پیش بینی احتمال بروز بارندگی های شدید در اواخر اسفند ماه جاری و فروردین ماه سال آینده، خروجی تعدادی از سدهای استان از جمله سد دز برای مدیریت سیل های احتمالی و آورد بالای آب ناشی از آن بارندگی ها، طی روزهای اخیر باز شده که این موضوع موجب بالا آمدن سطح رودخانه های مختلف در خوزستان شده است.

بخش زیادی از خروجی شبکه فاضلاب اهواز وارد رودخانه کارون می شود که بالا بودن سطح آب این رودخانه روند تخلیه شبکه فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی را در این شهر در بارندگی اخیر با چالش مواجه کرد.

«اهواز آماده بارش‌های شدید پیش رو باشد»

وی افزود: با توجه به پیش بینی بارش های شدید در اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه و پیرو آن باز کردن خروجی سدهای استان، برای مهار سیل های احتمالی که موجب بالا آمدن سطح رودخانه می شود باید از امروز آمادگی لازم برای مواجهه با چنین شرایطی در دستگاه های مرتبط ایجاد شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با تقدیر از حضور میدانی مدیران شهری برای کاهش مشکلات مردم ناشی از آب گرفتگی گفت: باید از تجربه سیل فروردین ماه سال ۹۸ برای مواجهه با شرایط پیش رو برای جلوگیری از آسیب ها و خسارت های احتمالی استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اهواز افزود: بررسی بودجه سال آینده شهرداری به صورت دقیق و کارشناسی در حال بررسی توسط اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و کمیسیون تلفیق است.

«پیگیری نکردن مصوبه های شورا نقصی جدی است»

محمودی در بخش دیگری از این نشست، پیگیری نکردن لوایح تصویب شده شورای شهر را یکی از نواقص جدی مدیریت شهری دانست و و افزود: اخذ وام دو هزار میلیارد ریالی برای خرید ماشین آلات برای چندمین بار است که در دو سال اخیر به تصویب می رسد اما این موضوع پیگیری نشد و با توجه به تغییر نرخ سود بانکی برای اجرای آن نیاز به لایحه جدید داریم.

وی گفت: شورای اسلامی کلانشهر اهواز ۱۰ اسفند پارسال به لایحه اخذ وام دو هزار میلیارد ریالی با سود هشت درصد رای مثبت داده است اما اجرا نشدن آن باعث شد که بار دیگر این شورا همان لایحه را در ۱۲ مهر امسال ۱۴۰۱ با سود ۱۸ درصد اصلاح کند و دوباره امروز همان لایحه با سود ۲۳ درصد به شورا ارجاع داده شده است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با تاکید بر ضرورت بهبود تعامل میان بانک های عامل با مدیریت شهری اهواز گفت: مدیران عامل بانک های ملی و شهر باید به صحن شورای اسلامی شهر اهواز دعوت شوند تا ضمن ارتقای تعامل این بانک ها با مدیریت شهری به ابهام اعضا پیرامون نحوه پرداخت تسهیلات بانکی و افزایش نرخ سود این تسهیلات به شهرداری اهواز پاسخ دهند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات