شهرداری از اقدامات تبعیض آمیز و دارای شائبه در انتخابات  خودداری کند/ انتصابات انتخاباتی، افتتاح های انتخاباتی، یارکشی ممنوع

شهرداری از اقدامات تبعیض آمیز و دارای شائبه در انتخابات  خودداری کند/ انتصابات انتخاباتی، افتتاح های انتخاباتی، یارکشی ممنوع





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، علی قاسم پور در نطق پیش از دستور یکصد و چهل و دومین جلسه رسمی شورا ضمن تبریک روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار به فعالان این عرصه و ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، یک بار دیگر همراه با مردم کشور، استان البرز، شهر کرج و همه آزادیخواهان جهان، جنایات رژیم سفاک کودک کش صهیونیستی را محکوم کرد.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه با عنایت حضرت حق و نگاه اهل بیت (ع)، هرچه زودتر با از بین رفتن رژیم منحوس صهیونیستی، مشکل مردم غزه مرتفع شود، با اشاره به آغاز فرایند انتخابات در کشور عنوان کرد: به نظرم تکالیف شهرداری کرج در حوزه انتخابات می تواند در دو بخش اصلی با زیربخش های فرعی تعیین و از سوی شورای شهر تفویض شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: در حوزه اول، شهرداری باید مکلف شود تمام توان و ظرفیت خود را در جهت انجام اقدامات شایسته برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای در همه زمینه ها بکار گیرد، اقدامات شهرداری باید امیدآفرین همراه با تلاش شبانه روزی و جهادی به منظور حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای باشد.

قاسم پور با تاکید بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت های شهرداری در حوزه تبلیغاتی و مواردی که قانون اجازه داده است تا به حضور پرشور مردم در انتخابات کمک کند، بیان کرد: این موضوع تکلیفی است که بر عهده همه ما قرار دارد. شهرداری به عنوان یک دستگاه اجرایی می تواند نقش بی بدیلی در حضور باشکوه و پرشور مردم پای صندوق های رای در حوزه های تبلیغاتی و اقداماتی داشته باشد.

وی در رابطه با اقداماتی که از نظر قانونی و شرعی می تواند در حوزه انتخابات دارای اشکال باشد و شهرداری نباید در این زمینه آن ها را انجام دهد، مطرح کرد: در این راستا نباید اقدامات تبعیض آمیز و دارای شائبه انتخاباتی در شهرداری انجام شود، بلکه باید اقدامات شهرداری در حوزه مسئولیت پذیری، صرفه و صلاح، قانون و شرع صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه هیچ اقدامی در حوزه خرید محبوبیت و گعده های انتخاباتی مورد پذیرش مردم نیست، اظهار کرد: اگر اقدامات شهرداری خارج از صرفه و صلاح، قانون، مسئولیت پذیری و مبتنی بر اختیارات قانونی و رعایت چارچوب ها و در حوزه خرید محبوبیت های فردی و گروهی در خصوص گروه ها و دسته های خاص باشد مردم آن ها را نمی پذیرند.

قاسم پور با اشاره به اینکه شهردار کرج با دید کامل و استواری اجازه ندهد چنین اتفاقاتی رقم بخورد، انتصابات انتخاباتی، افتتاح های انتخاباتی، اقدامات مبتنی بر خروجی دسته ای و گروهی، یارکشی های خاص و در نهایت استفاده از امکانات مجموعه مدیریتی در خصوص افراد خاص در انتخابات را نمونه ای اقدامات ناشایست و نادرست در راستای انتخابات عنوان کرد.

وی اذعان کرد: خواهش بنده این است که شهرداری کرج با مدیریت شهردار و همه ارکان شهرداری به ویژه دستگاه نظارتی یعنی حراست و بازرسی، به صورت محکم و استوار با پشتوانه شورای شهر، اقداماتی در خور و شایسته برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای انجام دهد و به منظور جلوگیری از شائبه ها و اقدامات انتخاباتی، فضای شهر و مدیریت شهری را پیش ببرند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه همه اقدامات شهرداری می تواند در روحیه مردم تاثیرگذار باشد زیرا تمام این امور با مردم عجین شده است، خاطرنشان کرد: آقای شهردار ما چندین بار از تریبون شورا در مورد موضوعات مختلف صحبت کردیم اما علیرغم پیگیری های رئیس شورا و بعضا جنابعالی، بسیاری از اقدامات مدنظر روی زمین مانده که این در خور و شان مردم نیست.

قاسم پور گفت: آقای شهردار به مجموعه اداره کل حوزه و شوراهای خود دستور دهید که تذکرات یک سال گذشته بنده که برای شما ارسال شده و بعضا پاسخ های شما که حداقل بنده را اقناع نکرده و اقدامات بعدی در خور نبوده است، را بروزرسانی و بازنگری کنند. یک بار به حوزه اختیارات و تفویض های خود رجوع کنید و ببینید در حوزه هایی که از سوی شورا به شما تفویض اختیار شده، چقدر اختیار دارید و چگونه اقدام کرده اید.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات