کارگاه آموزشی حقوق شهروندی «شهر ترمیمی» برگزار شد

کارگاه آموزشی حقوق شهروندی «شهر ترمیمی» برگزار شد

به گزارش شهریار ، کارگاه‌ آموزشی حقوق شهروندی «شهر ترمیمی» صبح امروز با حضور شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی تبریز و روح الله دهقان نژاد رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی شورا و پرسنل شهرداری برگزار شد.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور در ابتدای کارگاه ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: قوانین شهرداری‌ها خالی از ایراد نیست، برای مثال قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها با وجود اینکه تصویب شده ولی نواقص زیادی دارد چرا که این قانون شامل نبایدهای زیادی برای شهرداری‌ها بوده ولی در خصوص بایدها و ملزومات در بسیاری از موارد تبیین مطلوبی نداشته است.

شهرام دبیری با بیان اینکه قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها سهم ناچیزی در افزایش درآمد شهرداری ها داشته است، ادامه داد: اجرای قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد در افزایش درآمد شهرداری ها موثر بوده است این مشکلات موجب می شود، شهرداری ها برای تامین هزینه های خود به  تراکم فروشی و وصول درآمد از ماده ۱۰۰ روی بیاورند این در حالی است که در هیچ جای دنیا چیزی به عنوان ماده ۱۰۰ وجود ندارد چرا که سیستم اجازه تخلف نداده و منتظر انجام تخلف و اخذ جریمه نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در مسائل مشترکی چون طرح تفصیلی با تعریف ضوابط خاص خود نقش موثری ایفا می کنند، افزود: باتوجه به مواجه بی واسطه مدیریت شهری با مسائل شهر، اشرافیت پارلمان شهر، شهرداری و کمیسیون ماده ۵ در خیلی از موارد بیشتر از شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است.

دبیری در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی «شهر ترمیمی» و اهمیت توسعه آموزش‌های حقوق شهروندی یادآورشد: تغییر و بهبود قوانین با استفاده از تجارب مدیریت شهری در موضوعات مختلف، برطرف کننده نیازهای واقعی شهر است.

محمد فرجی ها عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس به عنوان یکی از سخنران های این کارگاه در موضوعات عدالت ترمیمی و نقش آن در تکمیل کننده عدالت کیفری، گفتمان عدالت ترمیمی، تشریح شاخص های شهر ترمیمی سخن گفت.

عباس شیخ الاسلامی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مشهد دیگر سخنران این کارگاه در خصوص ویژگی خاص عدالت ترمیمی، مطالعات و اقدامات تجربی یافته در مشهد، توسعه مهارت های گفتگو، تغییر نگرش به سمت و سوی حل مسائل، گفتمان صلح برای حضار به ایراد سخرانی پرداخت.

لازم به ذکر است، شهر ترمیمی رویکرد تعاملی است و کنشگران آن بزهکار، بزه دیده، تسهیلگر و سازمان‌های مردم نهاد است که در تعامل با یکدیگر قصد بهبود روابط انسان‌ها را به صورت ترمیمی در جامعه دارند و در شهر ترمیمی شهروندان برای گذران امر زندگی‌شان مجبور به نقض مقررات نمی‌شوند.

کارگاه آموزشی شهر ترمیمی، با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات