آغاز فرایند تهیه گزارش ماهانه منابع و مصارف شهرداری تبریز در سامانه یکپارچه آماری"فرابر"

آغاز فرایند تهیه گزارش ماهانه منابع و مصارف شهرداری تبریز در سامانه یکپارچه آماری"فرابر"

به گزارش شهریار ، حبیب شکوری گفت: در راستای فرایند محوری و الکترونیکی کردن و هوشمند سازی فرایند تولید گزارشات ماهانه شهرداری تبریز( منابع و مصارف) مطابق با نظام نامه آماری در بستر سامانه یکپارچه آماری(فرابر)  شهرداری تبریز به همت کارشناسان گروه آمار و تحلیل اطلاعات اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز فراهم شد.

وی نقطه ثقل عملکرد حوزه آمار و اطلاعات را ایجاد داشبورد مدیریت مالی شهرداری تبریز دانست و گفت: بدون شک یکی از برجسته ترین خدمات سازمان، ایجاد داشبورد مدیریت مالی شهرداری تبریز با استفاده از سامانه جامع فرابر است.

او اظهار کرد: این سامانه با اتصال به سیستم جامع مالی شهرداری تبریز، اطلاعات مربوط به بودجه، هزینه، درآمد و کلیه محاسبات مالی را بدون ایجاد اختلال در سیستم مالی، به طور همزمان با اجرای عملیات مالی، واکشی می کند. این اطلاعات به شکل نمودار، گیج(Gaje )، جدول و چارت به نمایش در می آید. به این ترتیب اقلام و شاخص های کلیدی مالی در انبار داده سامانه آماری فرابر با داشبورد مدیریتی در دسترس کلیه مدیران ارشد، مدیران مناطق و شهردار قرار می گیرد.

شکوری تصریح کرد: با توجه به اهمیت حوزه مدیریت آمار مالی، در گام نخست گروه آمار و تحلیل اطلاعات اقدام به راه اندازی داشبورد مدیریت مالی ذیل ماده ۷۱ قانون شهرداری کرده است،  این قابلیت برای تمامی حوزه های زیرمجموعه شهرداری تبریز قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: نرم افزار فرابر که داشبورد مدیریتی بر روی آن پیاده سازی شده، با اتصال به نرم افزارهای دیگر(ERP) مانند نرم افزار جامع اتوماسیون شهرسازی، حقوقی و سایر نرم افزارها قادر به ساخت گزارشات مدیریتی و واکشی اطلاعات خواهد بود.

شکوری همچنین در خصوص سامانه مدیریت یکپارچه آمار و اطلاعات شهرداری تبریز گفت: سامانه  یکپارچه مدیریت آمار و اطلاعات بستری است توانمند که با ساماندهی اقلام اطلاعاتی و آماری هر  منطقه و سازمان امکان تولید انواع شاخص ها و آمارهای مورد نیاز و هدفمند را فراهم می نماید. این اطلاعات برای تصمیم سازی و مدیریت در حوزه کلیه آمارهای غیر ثبتی و پوشش بالای آمارهای ثبتی که به لحاظ محدودیت های نرم افزاری و مدیریتی امکان ارائه آن ها از طریق سامانه های تحلیل وجود ندارد مورد نیاز هستند و این سامانه امکانات لازم را برای مدیریت بهتر داده های مورد نظر فراهم می کند.

وی اضافه کرد: با استفاده از این سیستم، گزارشات و یا موارد مورد نیاز را می توان در نرم افزار تعریف نمود لذا با همین رویکرد، حوزه مدیریت آمار و اطلاعات شهرداری به صورت دائمی نظام آماری فرابر را توسعه داده و نیازهای جدید آماری و اطلاعاتی مدیران  جهت تصمیم گیری در سطوح مختلف مدیریتی و راهبردی را فراهم می سازد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات