اولین کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز راه‌اندازی می‌شود/ تاکید شهردار تبریز بر امیدآفرینی و طرح مطالبات اساسی توسط روابط عمومی‌ها

اولین کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز راه‌اندازی می‌شود/ تاکید شهردار تبریز بر امیدآفرینی و طرح مطالبات اساسی توسط روابط عمومی‌ها

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار در دیدار با هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان آذربایجان‌شرقی، ضمن ارزیابی مثبت از حضور اصحاب رسانه در جمع این شورا اظهار کرد: حضور فعالین رسانه ای در روابط عمومی دستگاه‌ های دولتی اتفاقی ارزشمند است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد روحیه مطالبه‌گری در مردم افزود: مطالبات مردمی اگر بر اساس اولویت‌ها و نیاز جامعه و همچنین در راستای رفاه مردم طرح شود، شاهد توسعه کشور خواهیم بود.

هوشیار با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت‌های مردمی اعلام کرد: رسانه‌ها حلقه واسط مشارکت مردم در مدیریت شهری و استانی و همچنین حضور فعال در جامعه هستند.

وی اضافه کرد: مجموعه رسانه ها و روابط عمومی ها می توانند مسائل مهم جامعه را به درستی هدایت و علاوه بر آن توجه ویژه‌ای نیز به امیدآفرینی در جامعه داشته باشند .

شهردار تبریز با بیان اینکه نباید از مطالبات اصلی غافل باشیم، ادامه داد: شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان نظام هماهنگی منسجمی برای احصای مطالبات دارد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن، باید دغدغه ها را پیش رو بگذاریم و راه حل پیدا کنیم.

وی خطاب به هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان پیشنهاد کرد با گروه های مرجع استان نیز جلساتی برگزار، دیدگاه و مطالبات آنها به مدیران استان منتقل شود.

هوشیار با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر تبریز به نسبت سایر کلانشهرها خاطرنشان کرد: تبریز ظرفیت های ویژه ای همچون شهر بدون گدا و شهر بدون مهاجر را دارد که در دیگر کلانشهرها دیده نمی‌شود ولی گاها مقایسه‌هایی صورت می‌گیرد که صحیح نیست.

وی افزود: هماهنگی بین بخشی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان ظرفیت خوبی است و این شورا باید در بحث امیدآفرینی تلاش بیشتری داشته و اقدامات انجام یافته را پوشش دهند.

هوشیار با اشاره به وظایف متعدد شهرداری ها در حوزه خدمات شهری یادآور شد: در کنار این وظایف، موضوعات جدیدی همچون  بحث های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در دهه اخیر به وظایف شهرداری اضافه شده است.

شهردار تبریز با اشاره به ورود شهرداری به حوزه مسائل و موضوعات اجتماعی گفت: در حال حاضر در موضوعات اجتماعی جامعه مشکل داریم. باید به سمت انجام کار اجتماعی حرکت کنیم.

وی همچنین از افتتاح مجتمع پردیس فرهنگ و رسانه تبریز در روزهای آینده خبر داد و گفت: یک مجموعه ورزشی اختصاصی برای اهالی رسانه ها، یک کافه کتاب، امکاناتی برای رسانه ها همچون استودیو، اتاق کنفرانس و آمفی تئاتر ۳۰۰ نفری بخش‌های مختلف پردیس فرهنگ و رسانه شهرداری تبریز هستند  که این مجموعه در اختیار رسانه ها و گروه های مرجع قرار می گیرد.

محمد عزیزی راد دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز در این جلسه اظهار کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نهادی دولتی است و بخش خصوصی مسئولیتی در آن ندارد ولی تلاش داریم خدماتی به آنها نیز ارائه دهیم.

وی هدف از تشکیل این شورا را ارتقای مقوله روابط عمومی و اطلاع رسانی دانسته و گفت: عنوان روابط عمومی در سازمان های دولتی به اداره اطلاع رسانی تغییر یافته است و در سطح کلان ملی نیز به ارتقای جایگاه روابط عمومی ها توجه دارند.

عزیزی راد روابط عمومی شهرداری را  یکی از دشوارترین و پیچیده ترین روابط عمومی های استان دانسته و خاطرنشان کرد:شهرداری تبریز روزانه   با قشر بزرگی از جامعه همراه است و مدیریت روابط عمومی این نهاد شهری نیز کاری پیچیده و دشوار است.

وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگداشت روز روابط عمومی یادآور شد:  امسال می خواهیم روز روابط عمومی را با هدف امیدآفرینی و تزریق نشاط در جامعه  متفاوت برگزار کرده و از کتابخانه تخصصی ارتباطات و رسانه نیز به صورت همزمان رونمایی شود.

امیر کریم زاد شریفی، مسئول شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه ریزی ما برگزاری جشن خانوادگی روز روابط عمومی در سطح کلان استانی و هفته روابط عمومی است.

وی افزود: همزمان با جشن خانوادگی، موزه تخصصی ارتباطات نیز در این روز رونمایی می‌شود.

کریم زاد در پایان خواستار بهره مندی مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان از مجموعه امکانات رفاهی و خدماتی شهرداری تبریز شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات