رتبه نخست توليد فولاد، سال گذشته با تامين برق پايدار ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی تامین برق صنایع را به سه گروه واحدهای کوچک صنعتی، واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی و صنایع انرژی بر تفکیک کرد و خاطر نشان ساخت: واحدهای صنعتی و کارگاه های کوچک که ٩٢ درصد مشترکین صنعتی را تشکیل می دهند، هیچ محدودیتی از لحاظ مصرف برق ندارند.
وی افزود: واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی در دوره اوج بار تابستان یک روز در هفته در برنامه های مدیریت مصرف مشارکت خواهند داشت. این دسته از مشترکان می توانند با جابه جایی تعطیلی روز جمعه به یکی از روزهای هفته، انرژی مورد نیاز خود را به طور کامل تامین کنند.
سخنگوی صنعت برق در ادامه گفت: گروه سوم صنایع که حدود ٣٥٠ مشترک بزرگ (صنایع انرژی بر) را شامل می شود نیز مطابق قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق مکلف به احداث نیروگاه هستند که خوشبختانه توسط صنایع این گروه تاکنون حدود ١٤٠٠ مگاوات نیروگاه ساخته و به شبکه سراسری متصل شده است. این صنایع متناسبا از برنامه های مدیریت مصرف معاف هستند و در غیر این صورت در اولویت برنامه های مدیریت مصرف خواهند بود.
وی در پایان تصریح کرد: در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، تکلیف شده که صنایع انرژی بر تا سال ١٤٠٤ برای تامین نیاز خود نیروگاه بسازند که تعدادی از صنایع موفق به این امر شده و ١٤٠٠ مگاوات نیروگاه توسط بخش صنعت کشور ساخته و به شبکه سراسی متصل شده که انتظار می رود تا پایان سال جاری این میزان به ٢٠٠٠ مگاوات برسد.



لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات