مدیر کل مدیریت بحران خوزستان خبر داد: سال آتی سه شهر خوزستان در معرض تنش آبی قرار دارند

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان خبر داد: سال آتی سه شهر خوزستان در معرض تنش آبی قرار دارند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: اگر مصوبات شورای آب و برق استان عملیاتی  نشود تابستان آینده در سه شهر ایذه، باغملک  و رامهرمز  با تنش آبی رو به رو می شویم.

کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در سیزدهمبن شورای آب و برق استان خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استان با اشاره به این‌که در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته خشکسالی‌های بی‌سابقه‌ای در کشور به ویژه خوزستان تجربه شد اظهار داشت: این خشکسالی باعث شد تا سفره‌های آب‌های زیرزمینی و چاه‌های آب شرب در برخی شهرستان‌ها خشک شوند.

وی با اشاره به مصوبات شورای هماهنگی آب و برق خوزستان گفت: بنا شده تا طرح‌های کوتاه مدت و میان مدت برای شهرستان ایذه و باغملک انجام و آبرسانی از دریاچه سد کارون سه صورت گیرد همچنین برای شهرستان رامهرمز  از سوی شرکت آب و فاضلاب استان دستگاه آب‌ شیرین‌کن نصب شود و موضوع  آب پایدار از طریق تاسیسات بالا دست در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به  تصمیم‌گیری برای روستاهای استان خوزستان خاطرنشان کرد: بنا شده مصوبات نشست گذشته شورای هماهنگی آب و برق خوزستان که برخی اجرا و بعضی  در حال انجام هستند تا پیش از شروع فصل گرما عملیاتی شوند.

وی با اشاره به برقراری آب غدیر گفت: علت قطع آب غدیر شکستگی کانال پای پل بر اثر سیلاب های اخیر بود که  با تعمییراتی که ظرف سه ماه گذشته انجام شده آب کانال غدیر به زودی برقرار می‌شود.

حاجی زاده ادامه داد: در تابستان سال گذشته با همراهی مردم  توانستیم به خوبی از ابر بحران خشکسالی و هم چنین ابربحران سیلاب در بارندگی اخیر عبور کنیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات