همه مدیران و دستگاه های اجرایی عملا پای فرامین مقام معظم رهبری ایستاده اند/ همه مناطق سیل زده اولویت ما در بازسازی هستند/ لزوم تسریع در بازسازی کانالهای و آب اندازی آنها از سوی سازمان آب و برق

همه مدیران و دستگاه های اجرایی عملا پای فرامین مقام معظم رهبری ایستاده اند/ همه مناطق سیل زده اولویت ما در بازسازی هستند/ لزوم تسریع در بازسازی کانالهای و آب اندازی آنها از سوی سازمان آب و برق

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: مدیران استان، نیروهای مسلح، دستگاه امنیتی، دستگاه های اجرایی، و در راس همه این مجموعه استاندار خوزستان گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و پای فرامین ایشان عملا ایستاده ایم.

کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی دشت آزادگان و هویزه در استانداری خوزستان اظهار داشت: واقعیت این است که کار بزرگ جهادی در  چهار مرحله بحران  انجام شده است و فرماندارن، بخشداران، دهیاران در این بحران پای کار بودند و در کنار آنها کار بزرگ را مردم  انجام دادند چرا که در همه مراحل همراهی داشتند.

وی با تاکید بر این که هشدارهایی که پیش از وقوع سیل صادر شد بسیرا به موقع بود توضیح داد: بیش از ۴۰ میلیارد متر مکعب آب وارد حوضه های آبریز، سدها و دشت های خوزستان شد اما با این حال تلفات جانی  در استان نداشتیم این درحالی است که سیلاب خوزستان بر اساس گزارشهای سازمان آب و برق  بی سابقه بوده است.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان بیان کرد: قطعا در مراحل پیش بینی و آمادگی  مدیریت بحران نقص هایی وجود داشته است و می توانستیم بهتر از این نیز عمل کنیم اما  در مجموع براساس فاکتورهایی مانند میزان سیلابی که وارد استان شد، حجم سیلاب،گستردگی آن و پیوستن سه رودخانه به یک دیگر در بازه ای از زمان  میتوان گفت که عملکرد مقابله با سیلاب رضایت بخش بوده است.

وی ادامه داد: پیام اخیری که مقام معظم رهبری دادند این بوده که مرحله بازسازی را مانند مرحله مقابله جدی بگیریم و  روستاهایی که هنوز زمین ها و اراضی کشاورزی آنها زیر آب است را برای کشت تابستانه آماده کنیم.

حاجی زاده با بیان این که مدیران خوزستان در این سیل نشان دادند منویات مقام معظم رهبری را اجرا کردند و همچنان اجرا می‌کنند تصریح کرد: در عملکرد مدیران استان خوزستان  در حوزنه سیلاب قطعا نقص‌هایی وجود دارد اما این که بگویند مدیران استان خوزستان در عمل پای کار نیستند انصاف نیست.

وی بیان کرد: مدیران استان، نیروهای مسلح، دستگاه امنیتی، دستگاه های اجرایی، و در راس همه این مجموعه استاندار خوزستان گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و پای فرامین ایشان عملا ایستاده ایم.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به وضعیت شهرستان های دشت آزادگان و هویزه بیان کرد: باید بتوانیم شهرستان شهریتان های دشت آزادگان و هویزه را  هر چه سریعتر و در یک بازه کوتاه تر برای کشت تابستانه آماده کنیم.

وی ادامه داد: مردم شریف در مناطق سیل زده به خوبی به اقدامات انجام شده واقف هستند و زمانی که به بازدید های میدانی  می رویم از نزدیک قدرشناسی آن‌ها از مسئولان و خادمان خودشان را شاهد هستیم.

حاجی زاده با اشاره به خسارات وارده به منازل، لوازم و کشاورزی مردم در مناطق سیل زده استان گفت: جهاد کشاورزی باید هر چه سریعتر مساله پرداخت خسارات و تسهیلات بلاعوض را حل کند و انتظار ما از جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی این است که به مساله نقدینگی رسیدگی کند.

وی با تشکر از عملکرد بنیادمسکن خوزستان گفت:  همه مناطق سیل زده در بحث بازسازی اولویت ما هستند که کار آنها شروع شده است  و بحث احداث، تعمیر  و بازسازی منازل و راه ها در دست انجام است.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان بر بازسازی مسیر الله اکبر و در اولویت دادن این مسیر تاکید کرد و گفت ضرورت دارد تمامی دستگاه ها توجه به این امور را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: سازمان آب و برق خوزستان نیز در سیلاب اخیر  تلاش بسیاری داشت اما انتظار می رود  کانالها و زهکشها را هر چه سریعتر آماده و آب اندازی آنها آغاز شود.

حاجی زاده با تشکر از شرکت پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: دستگاه ها باید سوخت را به نرخ دولتی برای ماشین آلات فعال در منطقه تهییه کنند و برای اسکان ماشین آلات خوابگاه سازمان آب و برق در نظر گرفته شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات