عملکرد مبارزه با زنده گیری پرندگان شکاری ( کوخه نشینی ) در استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، محیط بانان و تلاشگران یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست در فصل مبارزه با زنده گیری پرندگان شکاری(کوخه نشینی) انجام وظیفه کردند و متخلفان دستگیرشده را تحویل مراجع قضایی دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این باره گفت:‌ از ابتدای فصل مهاجرت و زنده گیری پرندگان شکاری تا پایان مهرماه سالجاری با همکاری دستگاه های مرتبط و اقدامات خوب اطلاعاتی و عملیاتی اقدام به انهدام و متلاشی نمودن چند باند خرید و فروش پرندگان شکاری گردید که تاکنون تعداد ۸۴ بهله پرنده با ارزش شکاری از خانواده شاهین سانان(شاهین، بحری و بالابان)  از متخلفینی که قصد داشتند این پرندگان را به کشورهای عربی ارسال نمایند کشف و ضیط شده است. همچنین طی گشت زنی و بررسی مناطق مختلف حفاظت شده و آزاد حسب وظیفه همیشگی ماموران اجرایی این اداره کل، با جدیت و سعی و تلاش محیط بانان خدوم و زحمتکش استان تعدادی  متخلف و صیاد کوخه نشین نیز توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردیدند. افرادی نیز متواری گردیدند که اقدامات لازم در خصوص شناسایی این افراد در دست اقدام می باشد.

فرهاد قلی نژاد افزود: بحمدالله با نزول رحمت الهی و بارش باران از ابتدای فصل پاییز مکان های متعدد این تخلف تخریب گردیدند و طی گشت زنی های متعدد پرسنل یگان حفاظت این اداره کل تعداد ۷۲ عدد کوخه تخریب و تعداد ۱۷۶ عدد تور، طناب و ادوات صید مستندسازی، کشف و ضبط گردید. همچنین در طی این مدت تعداد ۲۵ بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه، ۷۶ قطعه قمری و پرندگانی دیگر همچون گنجشک، بلبل خرما کشف و ضبط گردید و به دامان طبیعت بازگشتند.

وی تشریح کرد: همه ساله با آغاز زمان مهاجرت پرندگان شکاری به ایران، افراد سودجو برای صید این گونه های مهم که در راس هرم غذایی جانوری نیز قرار دارند اقدام می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن ابراز تاسف از این اتفاق بسیار آسیب زننده به محیط زیست و تنوع زیستی منطقه، اقدام نادرست این گونه افراد را محکوم و تاکید کرد: با هماهنگی های بین دستگاهی، این اداره کل تمام توان خود را جهت حفاظت از کلیه گونه های جانورانی و محیط زیستی بکار گرفته و متخلفین بدون هیچگونه گذشت به محاکم قضایی تحویل داده می شوند.

فرهاد قلی نژاد از مردم تقاضا کرد در صورت اطلاع از حضور افراد مشکوک در سطح منطقه، به جهت پیشگیری از هرگونه اقدام مخرب محیط زیستی، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ بصورت مستقیم با یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر در میان بگذارند و یا گزارشات خود را به نزدیکترین پاسگاه های محیط بانی و ادارات محیط زیست اعلام نمایند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات