اقدامات قانونی محیط زیست بوشهر جهت دفن غیر اصولی زباله

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با توجه به عملکرد غیر اصولی جهت دفن زباله توسط شهرداری جم، اقدامات لازم، قاطع و قانونی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر انجام شد.

فرهاد قلی نژاد با اعلام این خبر تشریح کرد: متاسفانه  علی رغم آگاهی کامل شهرداری ها طبق دستورالعمل های قانونی و قابل اجرا  برای بکارگیری و استفاده از شیوه های استاندارد مدیریت کردن پسماند و جلوگیری از آسیب به محیط زیست؛ از سوی شهرداری جم طبق مستندات موجود تخلفی آشکار مشاهده شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به گزارشات مشاهدات و مستندات پیرامون عدم محصور نمودن محل دفن پسماند  ، عدم وجود فضای سبز استاندارد ،اعتراضات مردمی روستاهای همجوار، دامداران و عبور و مرور کنندگان ، طی اخطا رهای کتبی به شهرداری و عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی این اداره کل شکواییه خود را به دادستانی محترم شهرستان تقدیم و خواهان برخوردهای قانونی با عاملان تهدید علیه محیط زیست و بهداشت شد.

وی ادامه داد:  بعد از معرفی پیمانکاران شهرداری در بازیافت و پسماند و دعوت آنها  به دادسرا ؛ ضمن  اخذ تعهدات کتبی  از عاملان این اقدام نادرست و خلاف قوانین محیط زیستی، این افراد موظف گردیدند جهت رفع این معضل و مشکل تا پایان مدت تعیین شده اقدام نمایند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت:   عدم رعایت موارد مندرج در تعهد نامه پس از سه بازدید سرزده توسط دادستان و دادیار محترم دادسرا ، طی حکمی به اتفاق دادیار محترم جایگاه دفن زباله ،توسط یک دستگاه لودر با احداث خاکریز در مسیر ورودی محل دفن، مسدود و از هر گونه فعالیت ممانعت بعمل آورده شد.

فرهاد قلی نژاد ضمن اشاره به اینکه  شهرداری موظف است  این جایگاه را به حالت استاندارد (طبق ضوابط زیست محیطی) که مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست و بهداشت  باشد تغییر بدهد تاکید کرد:

هر حرکتی که بر محور قانون اعمال می شود بدون شک سود جامعه و مرد در آن است لذا فعالیت این مجموعه پس  از استاندارد سازی، بلا مانع خواهد بود  و در غیر اینصورت این  این اداره کل  همچنان پیگیر درخواست مردمی و اصلاح جایگاه مطابق با استانداردهای زیست محیطی خواهد بود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات