سهم بوشهر در طرح اقدام ملی ۲۳۰۰ واحد مسکونی اعلام شد

سهم بوشهر در طرح اقدام ملی ۲۳۰۰ واحد مسکونی اعلام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر؛ “طرح اقدام ملی مسکن” یکی از جدی‌ترین برنامه های وزارت راه و شهرسازی به منظور تعادل بخشی بین عرضه و تولید مسکن است که سهم استان بوشهر در این طرح ۲ هزارو ۳۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

طرح “اقدام ملی تولید و عرضه مسکن”، یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است و بر مبنای آن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است که باید احداث شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در برنامه ششم توسعه نگاه دولت تدبیر و امید معطوف به تامین مسکن و ایجاد سرپناه برای اسکان محرومان است و براین اساس در مناطقی که خدمات زیربنایی ارائه و زمین آماده وجود دارد اجرای طرح اقدام ملی می تواند در کنار سایر گزینه های این وزارتخانه، تولید مسکن را به جریانی پایدار تبدیل کند.

حمید حیدری بریدی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده طرح اقدام ملی مسکن با تملک زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی در همه شهرهای استان بوشهر اجرا می شود.

وی بیان کرد: براین اساس در زمان حاضر کار تملک زمین برای ساخت ۲۰۰ از مجموع ۲ هزارو ۳۰۰ واحد سهم استان بوشهر شامل ۱۲۰ واحد در شهر چغادک و ۸۰ واحد شهر خورموج انجام شده و درحال مذاکره برای تامین زمین در مابقی شهرهای استان هستیم.

نوسازی و بهسازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: امسال برای تشویق و ترغیب روستانشینان به نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، سقف ارائه تسهیلات در این بخش به ۴۰۰ میلیون ریال رسیده و این فرصت مناسبی است که از این تسهیلات استفاده و اقدام به نوسازی مسکن کنند.

حیدری بریدی اضافه کرد: از ۷۴ هزار و ۱۱ واحد مسکونی روستایی موجود در استان ۵۲ درصد معادل ۳۶ هزار و ۴۰۳ واحد مقاوم سازی شده است.

وی یادآور شد: در این ارتباط دولت امسال ۲ بسته تشویقی شامل ۳۶ میلیارد ریال تسهیلات (با سقف ۸۰ میلیون ریال) از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) پیش بینی کرده که تاکنون ۹۱ درصد معادل ۳۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

حیدری بریدی ادامه داد: بسته دوم تشویقی در بخش مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی شامل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای بهره برداری از واحدهای نیمه تمام است که شامل ۸۲ فقره تسهیلات معادل ۹۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

طرح‌های هادی روستایی

حیدری بریدی گفت: امسال ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب طرح‌های هادی روستایی در استان بوشهر است که تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال برای اجرای ۴۰۰ پروژه و افزون براین ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار ملی نیز در این بخش به استان تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: سرانه قیر رایگان برای اجرای طرح هادی بر اساس نرم جمعیت است که استان بوشهر یک درصد نرم جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و براین اساس سهم این استان ۵۴ میلیارد ریال است که این رقم با افزایش هفت برابری امسال به ۳۵۰ میلیارد ریال و ۲۰ میلیارد ریال نیز اسناد خزانه برای این طرح در نظر گرفته شده که با این اعتبار ۱۱۰ کیلومتر از معابر روستایی استان با مشارکت دهیاری ها آسفالت می‌شود.

وی یادآورشد: این در حالی است که تاپایان سال ۱۳۹۶ فقط ۲۰۰ کیلومتر از معابر روستایی استان بوشهر آسفالت شده بود.

حیدری بریدی گفت: در قالب تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با وزارت نفت ۵۶ پروژه عمرانی در شهرستان های جنوبی این استان با اعتبار اولیه ۲۰۸ میلیارد ریال برای اجرا امضا شد و تاکنون ۱۹۱ میلیارد ریال از این میزان اعتبار محقق شده و پروژه ها نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات