اجرای طرح زمستانه پلیس راه قم آغاز شد

اجرای طرح زمستانه پلیس راه قم آغاز شد


به گزارش اداره کل مدیریت بحران استان قم، سید محمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه قم،این استان را مسیر مواصلاتی ۱۷ استان دانست، افزود: راه های قم به واسطه نزدیکی به پایتخت و استان های مرکزی ، جزو محورهای پرتردد کشور می باشد.

وی با اشاره به ویژگی های قم و این که پس از خراسان رضوی دومین استان زیارتی کشور است، گفت: خدمت به مردم برای همه افتخار و شان و منزلت ما درخدمت رسانی به شهروندان به ویژه زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) است.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه های مرتبط در تلاش هستند تا آمار حوادث جاده ای کاهش یابد و هدف همه ما خدمت به زائران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) می باشد.

هاشمی همچنین گفت: امروز امنیت و آرامش سفر مردم به خاطر تلاش های نیروهای امدادی و انتظامی و نیز امنیت پایدار کشور مدیون نیروهای نظامی و انتظامی کشور است.

وی با تقدیر از خدمات نیروی انتظامی گفت: مجموعه ناجا در طول سال در عرصه های مختلفی همچون ایجاد امنیت پایدار، افزایش ایمنی جاده ها، مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، کاهش آسیب های اجتماعی و صدور گذرنامه فعالیت دارند.

وی با بیان این که برای نیروهای انتظامی و امدادی هر روز، روز خدمات رسانی به مردم است و در طول سال به مناسبت های گوناگون فعالیت دارند، گفت: این نیروها در طول سال آماده فراهم ساختن بستر مناسب برای مسافران هستند تا مسافرت ها در صحت و سلامت انجام شود.

هاشمی با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی واصول ایمنی درهنگام رانندگی بر فرهنگ سازی و ارائه آموزش های همگانی در این زمینه تاکید و از دانش آموزان همیار پلیس در این زمینه تقدیر و سپاسگزاری کرد و افزود: آمادگی بالا و همدلی دستگاه ها و همکاری مردم، سبب تسهیل در تردد و ایمنی سفرها خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما، بر لزوم آمادگی مجموعه دستگاه های انتظامی، امدادی و خدماتی استان برای افزایش ایمنی سفرهای زمستانی تاکید و بیان کرد: ایمنی جاده ها در این فصل، مساله بسیار مهمی است که باید مد نظر دستگاه های مرتبط در این زمینه قرارگیرد.

این رزمایش با حضور سردار عبدالرضا آقاخانی فرماندهی انتظامی، رضا سیار فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه های مرتبط با طرح زمستانه پلیس راه در مقر فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد.

در پایان این آیین، خودروهای خدماتی، امدادی و انتظامی شرکت کننده در این طرح از نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، امداد خودرو و راهداری از مقابل جایگاه رژه رفتند.

طرح زمستانه پلیس راه در سال جاری از امروز شروع شد و تا ۲۲ اسفندماه سال جاری به مدت سه ماه، با هدف افزایش انضباط ترافیکی، ایجاد بستر امن رانندگی، مدیریت حوادث رانندگی و تسریع در رسیدگی به تصادفات با همکاری دستگاه های مرتبط انجام می شود.

در این طرح بیش از یک هزار و ۲۰۰ تَن از مجموعه نیروهای انتظامی، امدادی و خدماتی با بهره گیری از ۳۷۵ دستگاه خودرو، ۳۶ پایگاه امدادی و ۲ فروند بالگرد در استان قم مشارکت دارند.

مبع:ایرنا
پایان پیام
لینک اصل خبر در سایت دفتر مدیریت بحران استان قم

    منبع خبر

    دفتر مدیریت بحران استان قم

    دفتر مدیریت بحران استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات