احمد نوروزی عضو شورای شهر مشهد

احمد نوروزی عضو شورای شهر مشهد

عضو شورای شهرمشهد: باید فرهنگ مقاوم سازی ساختمان ها توسط شهروندان انجام شود.
احمد نوروزی عضو شورای شهر مشهد: استاندارد سازی ساختمان ها در حین احداث و مشارکت شهروندان در بازسازی بافت های فرسوده از جمله مهمترین اقدامات ما در راستای مدیریت بحران شهری است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران شهرداری مشهد احمد نوروزی عضو شورای شهر مشهد در حاشیه برگزاری نمایشگاه مشهد شهر هوشمند با حضور در غرفه مدیریت بحران شهرداری مشهد اظهارداشت: ایمنی ساختمان ها یکی از مولفه هایی است که شهرداری به طور جد در بافت شهری به آن پرداخته است و تمام تلاش این بوده که مقاوم سازی در سطح شهر با توجه به گسل های موجود صورت گیرد.

وی یادآورشد: باید قبول کنیم در صورت وقوع زلزله، شهر ما آمادگی لازم از هر جهت را تقریبا ندارد بااینکه اقداامات خوبی درحال انجام است اما هنوز در بحث مقاوم سازی ساختمان ها و آگاه سازی شهروندان به نقطه مطلبوب نریسیدیم و باید فرهنگ مقاوم سازی ساختمان ها توسط شهروندان انجام شود.
عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه تاکید ما بیشتر بروی استاندارد سازی ساختمانها است تصریح کرد: مقاوم سازی ساختمان ها یک ضرورت است تا زمان بحران دچار حادثه نشوند و قدم دوم در این راستا همکاری ما با سازمان بازآفرینی مشهد، اینکه با کمک مردم بازسازی بافت های فرسوده صورت گیرد
وی افزود: برای ایجاد این توانمند سازی شورا ، شهرداری را با اعتبار ازپیش تعیین شده موکلف کرده حداقل در سال جاری ۲۰ گروه تسهیل گیری را بکار گیری کند امید است با این حرکت ها وبا خاص مشارکت مردم برای تاب آوری شهر قدم برداریم.

نوروزی در ادامه گفت: برای مقابله با زمان های بحرانی که متاسفانه مردم اطلاعات کافی در نحوه رفتار خود ندارند. آموزش های پیش از بحران طبیعتا برای تمام افراد در هر سنینی یک ضرورت است
وی ابرازداشت: یکی از نکات مهم در زمان بحران بلاتکلیفی موجود درآن زمان است افرادی که در گیر هستند و مدیرانی که نمی دانند چه عملکرد مفید و به موقع انجام دهند و ستاد بحرانی که در کمترین زمان ممکن قادر به خدمات رسانی و سازماندهی نیست، این ها شرایطی است که باید به حداقل برسد.
وی گفت: مدیریت بحران اساسا نقش بعد از حادثه دارد و خوشبختانه در مشهد اقدامات خوبی چه در بحث آموش و چه در بحث ایجاد پایگاه های کمک رسانی انجام شده است و این نوید را می دهد که با کمک مردم در آینده به شهری تاب آور تبدیل شویم.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    منبع خبر

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد یک سازمان دولتی در شهر مشهد می باشد

      نظرات