هنر، تاثیرگذارترین راه برای

هنر، تاثیرگذارترین راه برای

معتقدیم زبان هنر بهترین راه برای ارائه آموزش جامعه ایمن به مردم است و برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره بین‌المللی کاریکاتور جامعه ایمن نیز قدم خوبی در راستای برند سازی مشهد است.

در نشست صمیمی اعضای شورای شهر و مدیران شهری با هنرمندان کاریکاتوریست دومین جشنواره بین‌المللی جامعه ایمن بر این موضوع که هنر، به عنوان تاثیرگذارترین ابزار برای آموزش و فرهنگسازی جامعه ایمن تاکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امیر شهلا، عضو شورای شهر مشهد در این نشست صمیمی که با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار، مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر و هنرمندان کاریکاتوریست دومین جشنواره بین‌المللی جامعه ایمن برگزار شد، گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی شورا و مدیریت شهری پنجم ایجاد یک برند و شناسنامه واقعی از شهر مشهد است که بهترین راه برای تحقق آن استفاده از هنر است.
وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که با برگزاری رویدادهایی مانند همین جشنواره کاریکاتور جامعه ایمن تصویری ماندگار از مشهد را در ذهن افرادی که به مشهد سفر می‌کنند ایجاد کنیم، اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که برندسازی انسان محور باشد.
شهلا ادامه داد: حضور هنرمندان به عنوان یک نماد در مشهد یکی از میانبرها در راه برندسازی مشهد است.
عضو شورای شهر مشهد افزود: معتقدیم زبان هنر بهترین راه برای ارائه آموزش جامعه ایمن به مردم است و برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره بین‌المللی کاریکاتور جامعه ایمن نیز قدم خوبی در راستای برند سازی مشهد است.
هنرمندان در ترویج منشور حقوق شهرنشینی ما را یاری کنند
همچنین سید محسن حسینی پویا،رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد نیز در ادامه این نشست گفت: زبان هنر در ترویج و پیشبرد کارها بسیار موثر است لذا پیشنهاد می‌کنم هنرمندان در ترویج منشور حقوق شهرنشینی که در دست تدوین است، ما را یاری کنند.
وی افزود: بالغ بر ۴۰ پیام در راستای ترویج فرهنگ و منشور حقوق شهرنشینی در نظر گرفته شده است که می‌توان با زبان هنر آن را به جامعه ارائه و تغییر نگرش را در شهروندان ایجاد کرد.
تبدیل ایمنی به یک موضوع اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است
شهریار آل شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد نیز در ادامه نشست صمیمی با هنرمندان کاریکاتوریست دومین جشنواره بین المللی جامعه ایمن اظهار کرد: در حوزه مدیریت بحران شهرداری مشهد، با تشکیل گروه‌های دوام ثامن در مناطق مختلف شهر کار گسترده‌ای انجام شده است.
وی ادامه داد: ورود به بحث بحران وظیفه اصلی شهرداری مشهد نیست اما با این وجود به عنوان یک موضوع مهم و بحث محوری و تبدیل ایمنی به یک موضوع اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد با بیان اینکه ایمنی و بحران یک موضوع اجتماعی و از نگاه هنرمندان یک مسئولیت اجتماعی است، اضافه کرد: زبان هنر در اجتماعی شدن ایمنی تاثیر بسیار زیادی دارد.
آل شیخ افزود: رویکرد مدیریت شهری در حوزه ایمنی و بحران تبدیل آن به یک موضوع اجتماعی است که این موضوع در حال شکل گرفتن است اما در این مسیر تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز راه زیادی داریم.
زبان هنر است که همیشه هر رفتاری را پایدار و نهادینه می‌کند
در ادامه این نشست حیدر خوشن نیت، سرپرست فرمانداری مشهد نیز گفت: زبان هنر است که همیشه هر رفتاری را پایدار و نهادینه می‌کند و با زبان هنر است که می‌توانیم پیام‌های خود را به مردم و جامعه منتقل کنیم.
وی افزود: اقدام شهرداری و شورای شهر مشهد در ورود به بحث ایمنی که یک موضوع زیربنایی و مهم برای هر جامعه‌ای است، جای تقدیر دارد.
سرپرست فرمانداری مشهد تصریح کرد: پیوستن مشهد به جامعه ایمن یک سرمایه‌گذاری است زیرا اگر جامعه ایمن نداشته باشیم همه هزینه‌های انجام شده را هدر می‌شود.
خوش نیت اضافه کرد: فرمانداری مشهد، در حوزه ایمنی و بحران در ساختاری که تعریف شده مسئولیت دارد اما بیشترین زحمات را تاکنون مدیریت شهری و شورای پنجم با نگاه خوبشان و با استفاده از نیروهای خوب در حوزه ایمنی انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.
هدف ما، آموزش ایمنی و مقابله با بحران از طریق هنر به مردم است
امیر عزیزی، سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد نیز در ادامه نشست صمیمی مدیران شهری و اعضای شورای شهر مشهد با هنرمندان کاریکاتوریست دومین جشنواره بین‌المللی جامعه ایمن گفت: اقدامات برای برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور جامعه ایمن، از دی ماه سال گذشته آغاز و ۱۷۰۰ اثر از ۷۵ کشور جهان به این جشنواره ارسال شد.
وی افزود: آثاری که در نگارخانه شهر به نمایش گذاشته شد آثار بسیار فاخری بود و پیشرفت جشنواره جامعه ایمن در دومین دوره مدیون حمایت‌های مدیریت شهری است که امیدواریم آن را تبدیل به برندی برای شهر مشهد کنیم.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد ادامه داد: این جشنواره تلاش کرده است با کمک گرفتن از زبان هنر کارتون موضوعات مدیریت شهری در رابطه با ایمنی و مقابله با بحران را به مردم آموزش دهد.
لازم به ذکر است اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور جامعه ایمن نیز امروز دوشنبه ۲۴ دی ماه ساعت ۱۷ با حضور مدیران شهری، هنرمندان و اقشار مختلف مردم در تالار شهر برگزار خواهد شد.
مجید خبیری

کلید واژه ها: جامعه ایمن - کاریکارتور - شهرداری مشهد - شورای شهر مشهد -

لینک اصل خبر در سایت مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    منبع خبر

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد یک سازمان دولتی در شهر مشهد می باشد

      نظرات