وضعیت زیرساخت های بخش مرکزی اهوازمناسب نیست/

وضعیت زیرساخت های بخش مرکزی اهوازمناسب نیست/

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یازدهمین شورای آب و برق استان روز دوشنبه در سالن مانیتورینگ اداره کل مدیریت بحران استان با حضور کیامرث حاجی زاده، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

کیامرث حاجی زاده  در یازدهمین شورای آب و برق استان خوزستان اظهار داشت: شورای آب و برق استان یکی از شوراهای مهم در استان به شمار می رود و محلی برای حل مشکلات بین دستگاهی است که از تابستان با توجه به شرایط خشکسالی به طور مستمر برگزار شد و هم اکنون نیز با توجه به شرایط جوی فعلی و برنامه ریزی برای تابستان آینده و مدیریت آب و برق برگزار می شود.

وی افزود: انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرای و مدیران ارشد شرکت های آبفا و برق و معاونان سازمان آب و برق  شخصا در شورای آب وبرق شرکت کنند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در  شورای های آب و برقی که تا کنون برگزار شده است بسیاری از مشکلات استان و شهرها و روستاها را با مسئولان مربوطه و فرمانداران برطرف کرده ایم و توانستیم از ابر بحران خشکسالی، به ویژه در حوزه تامین آب شرب و تامین برق به راحتی عبور کنیم و در همین شرایط خوزستان رتبه نخست مصرف بهینه کشور را نیز به خود اختصاص داد.

وی گفت: در استان خوزستان شرایط نباید به نحوی باشد که مردم هم در دوران خشکسالی در سختی باشند و هم در دوران ترسالی با معضلاتی دست و پنجه نرم کنند

حاجی زاده با اشاره به وجود مشکلات مالی در شرکت آب وفاضلاب روستای استان توضیح داد: از همه اعضای شورای آب و برق استان درخواست می کنیم به این شرکت کمک کنند تا از وضعیت فعلی بیرون بیایید و به چرخه خوب مدیریتی از نظر کمی و کیفی بازگردد.

وی گفت: در چند سال اخیر چنین بارندگی در  جلگه خوزستان بی سابقه بوده است، برای همین با توجه به توپوگرافی استان،خشکسالی های پی در پی، خاک و مشکلاتی که در زیرساخت های استان وجود دارد می توان گفت برخی مناطق استان مستعد سیلابی شدن هستند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: با وجود این میزان بارندگی و مشکلات در زیرساخت ها و مناطق کوهستانی به خاطر اطلاع رسانی به موقع و حضور به موقع اعضا شورای هماهنگی مدیریت بحران در میدان عمل، تلفات انسانی جز ۲ مورد که براثر سهل انگاری به وجود امد در استان نداشتیم .

وی تاکید کرد: لازم است مدیران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان  انسجام و حضور خود را تا عادی شدن شرایط در استان حفظ کنند.

حاجی زاده گفت: همچین لازم است از همینک تدابیر و تمهیدات لازم به منظور  رسیدگی به آب شرب روستاها و مناطق در معرض کم ابی در طول تابستان اندیشیده شود.

وی با اشاره به بازید اخیر خود به همراه چند تن از مسئولان استان از روستاهای حموله، یدیم، البونیس و …. توضیح داد: بخش مرکزی اهواز به شدت از مشکلاتی مانند نبود زیرساختهای مناسب، نبود بهداشت مناسب در روستاها،نبود آب شرب سالم و بهداشتی، نبود رنج می برد که لازم است بررسی و بازدید میدانی دیگری مجددا از سوی دستگاه های متولی به منظور رفع این کمبودها و مشکلات صورت گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر ایجاد تحول در بخش مرکزی اهواز توضیح داد: شرکت نفت باید در حوزه مسئولیت های اجتماعی در این بخش ها ورود کند و معاونت بهره برداری سازمان آب و برق استان نیز با توجه به درمعرض خطر بودن برخی از این روستاها کار خود را اغاز کند.

وی گفت: وضعیت آب کانال سلمان باید پایدار تر شود، همچنین مردم بتوانند از کانال آبرسانی غدیر قبل از پایان سال جاری بهره مند شوند.

حاجی زاده تصریح کرد:برای طرح جداسازی آب امیدیه از روستاهای شهرستان رامشیر  و رفع معارضین انشعابات روستای جلسه ای فوری در این شهرستانها توسط فرمانداران دو شهرستان برگزار شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات