بارش برف و باران و وزش باد

بارش برف و باران و وزش باد

اطلاعیه  اداره کل مدیریت بحران استان

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ، با استقرار زبانه کم فشار سطح زمین بر روی دریای خزر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۲۵ و ۲۶/۱۰/۹۷ شاهد افزایش دما و وزش باد گرم ( گاهی شدید ) بویژه در دامنه ها و ارتفاعات استان خواهیم بود .

و اما از روز پنج شنبه مورخ ۲۷/۱۰/۹۷ با نفوذ سامانه بارشی به استان ، شاهد ابرناکی آسمان همراه با بارش باران ، بارش برف و پدیده مه گرفتگی در ارتفاعات، وزش باد (گاهی شدید) و کاهش دما خواهیم بود
که تا عصر جمعه در استان تداوم خواهد داشت. همچنین گذر پنج شنبه شب تا صبح جمعه بدلیل
کاهش محسوس دما ، دامنه بارش برف از ارتفاعات استان به دامنه ها و کوهپایه ها کشیده خواهد شد و درمناطق ساحلی و جلگه ای نیز بارش مخلوط باران و برف پیش بینی می گردد .

لازم به ذکر است طی این مدت دریای خزر مواج و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی استان با توجه به شرایط فوق کاهش دید، لغزندگی و اختلال تردد را خواهیم داشت.

لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مس افرین محترم توصیه می گردد :

  • با توجه به برودت هوا هم استانی های محترم جهت مدیریت بهینه مصرف گاز اقدامات لازم را بعمل آورند .
  • صاحبان واحدهای پرورش مرغ و طیور ، کشاورزان و باغداران محترم با توجه به کاهش دما ، با اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از بروز خسارت ، اقدام لازم را بعمل آورند .
  • درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی ، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیر طی طریق نمایند.
  • با توجه به پیش بینی بارش برف و مه آلود شدن محورهای کوهستانی ، رانندگان محترم هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم ، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند ضد یخ و
    زنجیر چرخ احتیاط لازم را بدلیل  لغزندگی جاده ها بعمل آورند .
  • دامداران و ساکنین بومی حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در هنگام بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود در مناطق امن نگهداری نمایند .
  • از ماهیگیری ، قایقرانی و هرگونه فعالیت دریایی در هنگام مواج بودن دریا جداً خودداری گردد.
  • به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند .
لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان مازندران

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان مازندران

    اداره کل مدیریت بحران استان مازندران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات