۱۰۰ خانوار در معرض خطر آماده اسکان در شهر جدید رامین هستند

۱۰۰ خانوار در معرض خطر آماده اسکان در شهر جدید رامین هستند

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت:  در دومین  نوبت از انتقال خانوارها ۱۰۰ خانوار در معرض خطر در حال حاضر آماده انتقال به شهر جدید رامین به منظور سکونت در این منطقه هستند.

کیامرث حاجی زاده روز چهارشنبه در  حاشیه بازدید از  عملیات اجرای پروژه‌های عمرانی شهر جدید رامین اظهار داشت: این ۱۰۰ خانوار در حال حاضر در بافت فرسوده و پهنه های خطر اهواز ساکن  هستند.

وی افزود: به محض آماده شدند  مقدمات برای اسکان این خانوارها از سوی فرمانداری باوی و اهواز به اسن شهر انتقال پیدا می‌کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: شهر رامین از شهرای جدیدی است که برای سرریز جمعتی کلانشهر اهواز و شهرستان باوی تاسیس شده است اما در سال‌های گذشته آن طور که باید و شاید به زیرساخت‌ها و راه اندازی آن توجه نشده است.

وی  با تاکید بر توجه دولت تدبیر و امید نسبت به راه اندازی شهر جدید رامین تصریح کرد: در بافت فرسوده اهواز و مناطقی مانند منبع آب معضلات و مشکلاتی مانند  وجود منازل غیراستاندارد، رانش زمین،ساخت و سازهای غیرمجاز و… وجود داشته است که وجود این چنین شهرها و ایجاد زیرساختهای مناسب برای زندگی در آن  می‌تواند  از بروز خطراتی پیشگیری بعمل آورید.

حاجی زاده گفت: عزم دولت و استان بر این است تا این شهر رونق پیدا کند  و تعدادی بیشتر در آن ساکن شوند.

وی ادامه داد: پس از حادثه رانش زمین در منبع آب  چندین خانوار در منطقه مستقر شدند که برای آنها تا این لحظه امکاناتی چون مدارس، سرویس ایاب و ذهاب، نهالستان، بازاچه و … نیز ایجاد شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به افتتاح مجموعه ۲۵۰ واحدی مسکن مهر در این منطقه گفت: در حال حاضر توجه به ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد زیرساخت های لازم بسیار از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به دین منظور از پیمانکارهای حاضر در منطقه خواسته شده تا اهالی این منطقه را در اولویت بکارگیری قرار دهند.

مطالعات شهر جدید رامین بر اساس مصوبه۲۵ مهرماه ۱۳۶۷ شورای عالی شهرسازی برای جلوگیری از توسعه افقی شهر اهواز و پیشنهاد توسعه ناپیوسته شهر ، کنترل مهاجرت ، تاسیس مسکن مناسب در اراضی شمال منطقه اهواز آغاز که پس از انجام مطالعات سرانجام با شروع ساخت این شهر در ششم اسفندماه ۱۳۶۹ در زمینی به وسعت ۲هزار و ۴۰۰ هکتار با سقف جمعیتی ۲۴۰هزار نفر موافقت شد.

شهر جدید رامین در ۳۸کیلومتری شمال اهواز واقع شده است.

۷۱۶۴

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات