مناطق سیل زده خوزستان روی ریل بازسازی/ ۸۱۱پروند کشاورزی برای مساله خسارات در سامانه ثبت شده است/تخلیه آب از مزارع کشاورزی ادامه دارد


جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: با همت مردم، تلاشهای استاندار خوزستان، نیروهای مسلح و دستگاه های اجرایی استان خوزستان روی ریل بازسازی قرار دارد.

کیامرث حاجی زاده، جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در چهارمین نشست قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده خوزستان با حضور معاون عمرانی وزیر کشور با بیان این که استان خوزستان حدود پنج الی شش ماه با سیلاب درگیر است توضیح داد: سال گذشته اولین سیلاب در خوزستان در مسجدسلیمان رخ داد که حدودا ۶۰خانوار در پی آن آسیب دیدند و پس از آن از روستاهای رامشیر، سد مخزنی آب گلم بهبهان، اندیکا، ایذه،دهدز، لالی، سیاه منصور دزفول، میان آب تا رفیع، دشت آزادگان و حمیدیه و … شاهد سیلاب بودیم.

وی گفت: از زمان وقوع سیلاب تا کنون استاندار خوزستان، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و نیروهای مسلح درگیر مدیریت سیلاب در هر چهار مرحله پیش بینی ، پیشگیری، آمادگی و مقابله و بازسازی هستند.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان بیان کرد: با تشکیل قرارگاه در کشور در استان نیز برحسب دستور وزیر کشور این قرارگاه در خوزستان نیز تشکیل و برگزار شد کما اینکه هنوز زمین های زراعی در برخی نقاط درگیر آب ناشی از سیلاب هستند اما تلاش کردیم همزمان با کشور این قرارگاه در استان نیز برگزار شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های هفتگانه قرارگاه به طور مستمر و منظم گفت: بازدیدهای میدانی و مستمر از سوی استاندار و اعضای کمیته ها در روستاهای مختلف مثل روستای مگران سه صورت گرفته است.

حاجی زاده ادامه داد: کار دیگری که به دستور استاندار در حال انحام است و برآن تاکید شده است آماده سازی زمین های زراعی برای کشت تابستانه است متاسفانه به علت خشکسالی های گذشته و محدودیت کشتی که وجود داشته است و همچنین و زیرآب رفتن ۲۰۰هزار هکتار از زمین های زراعی، این زمینها باید هر چه سریعتر آماده می شد که براساس گزارشات رسیده و بازدید های میدانی در شهرستانهای شوش، کارون، اهواز، حمیدیه، هویزه، شعیبیه شوشتر، دشت ازادگان اغلب زمین ها از زیر آب بیرون آمده اند.

وی گفت: حدود ۱۱۰هزار هکتار زمین زراعی تا کنون از زمین ها از زیر آب بیرون آمده و حدود ۸۰هزار هکتار نیز در حوزه حمیدیه، دشت آزادگان کاملا از زیر آب بیرون نیامده اند چراکه هنوز اب عبوری در دشتها بالا است و برای این منظور ماشین الات زیادی بسیج شده که در حال تخلیه آب از مزارع هستند و باید تا ۱۵خرداد کل مزارع اماده کشت شوند.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان ادامه داد: تا کنون ۸۱۱ پرونده برای خسارت کشاورزی در سامانه سجاد ثبت شده ولی اعتباری از سوی کشور تخصیص داده نشده است همچنین پیکیج های مورد نیاز خانوارهای ثبت شده در دست پیگیری است.

وی افزود: تا کنون ۱۱شهرستان، ۲۵۰روستا، ۱۸هزار و ۹۳۶ واحد مسکونی ارزیابی شده است که از این تعداد ۲هزار و ۸۵۴مورد نیاز به احداث و ۱۱هزار و ۴۵۶مورد نیاز به تعمیر دارد و ۶هزار و ۶۶مورد نیز برای لوازم خانگی ثبت شده است

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات