مدیر کل مدیریت بحران خوزستان؛همدلی و هم صدایی تمامی نهادها مشکلات زیست محیطی را برطرف می کند/دست اندازی به طبیعت قهر آن را به دنبال دارد

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان؛همدلی و هم صدایی تمامی نهادها مشکلات زیست محیطی را برطرف می کند/دست اندازی به طبیعت قهر آن را به دنبال دارد


مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: اگر همه دستگاه های اجرایی، نهادها، اصحاب رسانه، علما، نمایندگان مجلس، انجمنهای مردم نهاد یک صدا باشند مشکلات زیست محیطی نیز برطرف می شوند.

کیامرث حاجی زاده روز سه شنبه در آیین بهره برداری از ایستگاه پمپاژ انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان در هتل بوستان سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: مشکلات امروز در حوزه محیط زیست ناشی از غفلت ها و سوتدبیرهای گذشتگان در این حوزه است.

وی با اشاره به عمر ۱۵ساله ریزگردها در استان افزود: در طول سالهایی که استان با ریزگرد درگیر بود کار اساسی صورت نگرفت اما پس از بحران بهمن ۹۵ جهش بزرگی در حوزه محیط زیست و بحرانهای  صورت گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه حوضچه های چهار و پنج تالاب هورالعظیم در سالیان گذشته بر اثر سیاستهای غلط برای استخراج نفت خشک شدند توضیح داد:  اما در دولت فعلی برای آبگیری این دو حوضچه ایستادیم و آبگیری شدند و در سیلاب اخیر نیز ۹۵ درصد تالاب آبگیری شد که پنج درصد باقی مانده نیز به خاطر توپوگرافی زمین بوده است.

وی با اشاره به اقدامات مختلف دولت در حوزه های مختلف مقابله با کانون های ریزگرد، حفظ محیط زیست و آبگیری تالابها بیان کرد: سیلاب اخیر درس عبرت خوبی به ما داد این بود که تعدی ما به حرایم رودخانه ها و محیط زیست موجب ایجاد  مشکلات زیادی در سیلاب اخیر شد.

حاجی زاده  توضیح داد: اهمیت اطلاع رسانی و اموزش به مردم بسیار مهم است تا بدانیم اگر  به طبیعت دست اندازی شود موجب گرفتاری به قهر طبیعت میشود.

وی افزود: مدیریت ارشد استان نگاه تعاملی به همه بخشها دارد و انتظار ما این است که واقعیتهایی که در این دوره و دولت افتاده را ببینیم هرچند که معتقدیم نقصهایی نیز وجوددارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات