خطوط اصلی فاضلاب شرق تهران تا یک ماه آینده وارد مدار می شود

 

تهران - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پایان یافتن عملیات خطوط اصلی فاضلاب شرق تهران تا یک ماه آینده خبر داد.



به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری وزارت نیرو ، 'سیدمهدی ثمره هاشمی' گفت: احداث خطوط جمع آوری فاضلاب در شرق تهران به طول ۲۴ کیلومتر و با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در دست اجرا است و تنها بخش باقی مانده از این طرح خط کشی(لاینینگ ) آن است که تا یک ماه آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.
وی اظهار داشت: پروژه فاضلاب شهر تهران بسیار بزرگ و گسترده و دارای هفت تصفیه خانه و خطوط جمع آوری در غرب، شرق و جنوب تهران است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور طرح جمع آوری فاضلاب در غرب تهران را در منطقه بی نظیر دانست و افزود: در زمان حاضر خطوط غرب تهران به طول ۴۰ کیلومتر در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
ثمره هاشمی گفت: برآورد اولیه هزینه طرح فاضلاب تهران نزدیک به ۵۰ تریلیون ریال است و تاکنون ۱۴۵ میلیون دلار از محل تسهیلات بانک جهانی و نیز افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولت‌های نهم و دهم به این طرح اختصاص یافته است.
وی اجرای فاضلاب جنوب تهران با شش مدول تصفیه‌خانه را بخش اصلی طرح بزرگ فاضلاب این شهر عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون تصفیه‌خانه‌های یک و دو در مدار بهره برداری قرار گرفته و مدول سه و چهار نیز تا یک ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.
ثمره هاشمی تاکید کرد: مدول‌های پنج و شش تصفیه‌خانه جنوب تهران نیز تا پایان بهار سال آینده به بهره برداری نهایی خواهد رسید.
مدیرعامل آبفای کشور ادامه داد: ظرفیت خدمات‌رسانی هر یک از این تصفیه‌خانه‌ها افزون بر ۵۲۵ هزار نفر است و در مجموع با اجرای کامل این طرح در جنوب تهران، افزون بر سه میلیون و ۱۲۵ هزار نفر تحت پوشش آن قرار خواهند گرفت.
ثمره هاشمی در پایان گفت: در زمان حاضر ۲۷ درصد جمعیت تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد و تا بهار سال آینده بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهر تهران تحت پوشش این شبکه قرار خواهد گرفت.

    نظرات