کودکان قم در معرض آسیب ریزگردها

کودکان قم در معرض آسیب ریزگردها

http://www.bananews.ir/یک متخصص کودکان گفت: کودکان در معرض آسیب بیشتری در برابر ریزگردها و گرد و غبار قرار دارند و باید مورد مراقبت بیشتری قرار بگیرند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ دکتر احمد رضا یعقوبی با اشاره به وضعیت نامناسب هوای قم با توجه به هجوم ریزگردها عنوان کرد: باز هم ریز گردها بر قم مستولی شده و سلامت بیماران قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان را تهدید می کند.

این متخصص کودکان با تاکید بر اینکه کودکان در معرض آسیب بیشتری در برابر ریزگردها و گرد و غبار قرار دارند و باید مورد مراقبت بیشتری قرار بگیرند، افزود: کودکان حساس و آسماتیک کاملا مراقب باشند. در این شرایط ماسک و دوری از هوای آزاد توصیه می شود. این ریزگردها به‌ دلیل قطر کوچک خود، به راحتی به راه‌های هوایی و ریه ها نفوذ می کند.

این پزشک متخصص یاداور شد: ریزگردها معضل بزرگی است که به طور جدی سلامت کودکان را تهدید می کند و عوارض بلند مدتی را بر جای می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه افراد سالمند و بیماران نیز در هوای ناسالم با وجود انبوهی از یرز گردها در خطر هستند اما عوارض تنفس در این هوای آلوده به مراتب برای کودکان و نوزادان به دلیل تعداد بیشتر تنفس بالاتر است.

از ابتدای سال جاری تاکنون، هوای قم در ۵۰ روز غبارآلود بوده که تمرکز این آلودگی در روزهای ۴ تا ۱۴ اردبیهشت، ۲۴ اردیبهشت تا یکم خرداد، ۲۰ تا ۲۳ خرداد، ۲۷ تا ۳۱ خردادماه و یکم تا ششم تیرماه بوده است. آلودگی هوای استان قم در سال ۹۲، پنج روز از سال ثبت شده، در حالی که در سال های ۹۳ و ۹۴، به ترتیب ۶۰ و ۷۰ روز از سال هوا آلوده اعلام شده است.

 

ایسنا

    نظرات