پیش‌بینی افزایش دمای در شهرهای گلستان/ پتانسیل بالای وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع گلستان

پیش‌بینی افزایش دمای در شهرهای گلستان/ پتانسیل بالای وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع گلستان





به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از اداره کل هواشناسی استان گلستان، براساس آخرین الگوهای پیش‌یابی از امروز تا روز جمعه مورخه  ۲۲ تیرماه ۱۳۹۷ با توجه به حاکمیت جریانات گرم و خشک علاوه بر  پایداری نسبی جو، دما نیز روند افزایشی خواهد داشت، به طوری که بیشینه  مطلق دما در شهرهای استان به استثناء  شهرهای  ساحلی  بین ۴۰ تا ۴۵ درجه  پیش‌بینی می‌شود.
ضمن این در روز پنجشنبه مورخه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۷ این شرایط با  کاهش رطوبت نسبی هوا  به ویژه در مناطق شرقی استان (۱۰ درصد و حتی کمتر از آن) و در برخی از مناطق (مناطق شرق و شمال) گاهی وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

در روز شنبه مورخه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۷ کمی از گرمای هوا کاسته خواهد شد و در روز یکشنبه مورخه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۷ مجددا بیشینه دما در شهرهای مختلف استان به استثناء شهرهای ساحلی  بین ۴۰ تا ۴۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.

* سالمندان، کودکان و افراد بیمار از فعالیت در فضاهای باز در اواسط روز اجتناب کنند
در این اطلاعیه همچنین ضمن توصیه به نکات مهم با توجه به شرایط مذکور تاکید شد،دستگاه‌های ذیربط، تمهیدات لازم برای مدیریت مصرف  آب و برق را به عمل آورند.

سالمندان، کودکان و افراد بیمار از فعالیت در فضاهای باز در اواسط روز اجتناب کنند.

با توجه به افزایش دمای هوا و  کاهش رطوبت نسبی،  پتانسیل وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع  به ویژه مناطق شرقی استان بالاست. دستگاه‌های ذیربط در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان

    اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات