جلسه بررسی تسهیلات حوادث غیرمترقبه و مقاوم سازی  برگزار شد

جلسه بررسی تسهیلات حوادث غیرمترقبه و مقاوم سازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران خوزستان کیامرث حاجی زاده روز یکشنبه  جلسه بررسی تسهیلات حوادث غیرمترقبه مسکونی و لوازم خانگی، مقاوم سازی روستایی و امهال وام های کشاورزی در استانداری خوزستان با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: اگر به سیره و سلوک شهیدانمان عمل کنیم بسیاری از مشکلاتی که در سیستم های دولتی وجود دارد را نخواهیم داشت.

وی افزود: برخی از مشکلاتی که مدیران ما در همه دستگاه ها و نهادهای بالا دستی با آن درگیر هستند این است که در عمل  به سیره و سلوک دولتمرادن شهیدمان قصور می کنند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان توضیح داد: امام راحل فرمودند هر آنجایی که کاری برای مردم انجام می شود با صدای رسا گفته شود و در جاهایی که قصور می شود باید با جرات و جسارت بیان شود و از مردم عذر خواهی کنند.

وی با بیان این که امروز کشور در جنگ اقتصادی قرار گرفته است توضیح داد: هر کسی در هر جایگاهی قرار دارد به ویژه کسانی که در سیستم های اقتصادی و بانکها باید بدانند کاری که می کنند حکم همان جهادگران زمان جنگ را دارد.

حاجی زاده گفت: سربازان جنگ اقتصادی کسانی هستند که در عرصه اقتصادی فعالیت می کنند، اگر رسالت خود را درست انجام ندهیم به کسانی که در جنگ نظامی شهید شده اند مدیون هستیم.

وی تصریح کرد: استان خوزستان دائم البحران است و از ۲۴ ساعت یک بحران دارد، از نقشه های شوم دشمن این است که خوزستان به عنوان قلب تپنده اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی ایران را هدف قرار دهد و آن را از سکنه خالی کند اگر مرزهای ما از مرزبانان غیور که همان ساکنان روستا هستند خالی شوند چه کسی میخواهد از مرزهای ما دفاع کند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با بیان این که در چنین شرایطی مسئولان استان وظیفه دارند به نگه داشت مردم در خوزستان عمل کنند اظهار داشت: معیشت مردم در استان با مشکل مواجه است که بخشی از ان به عملکرد مسئولان باز میگردد چرا که در بخشی از کارها سستی می شود و آن تدبیری که شعار دولت استبه کار گرفته نمی شود.

وی تصریح کرد: در بحث نظارت بر قیمت ها و بازار آیا خوب عمل شده است؟ در برخی موارد نیز سودجوها عامل رنج مردم می شوند.

حاجی زاده با اشاره به وضعیت وام ها گفت: در سال ۹۳ و ۹۴ کل اعتبارات ۱۸  میلیارد تومان بود که این اعتبارات را به ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ تومان رساندیم، اما  اماری که برای جذب داده شده اسیت اصلا خوشایند نیست و ما تاپایان سال نیز بیشتر فرصت نداریم.

وی گفت: وام های چهار درصدی موقعیت و فرصتی ویژه است، چرا وقتی دولت از سفته های زنجیره ای حرف میزند بانکهای ما در استان با این موضوع مخالفت می کنند،

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: در همه شهرستان ها فرماندارن هر ۱۵ روز یک جلسه برای این مساله بگذارند و کلیه بانکها را دعوت کنند و از آنها بخواهنند قانون سفته زنجیره ای را اجرا کنند و اگر بانکی با این قانون مخالفت کرد میتوانید با آن بانک برخورد کنند

وی بیان کرد: دیگر نمی پذیریم بانکی پرونده مردم را به خاطر ضمانت رد کند چراکه سفته زنجیره ای  قانون است و ابلاغ شده است و تا سه ماه دیگر فرصت می دهیم که شهرستان ها همچنان جذب داشته باشند و بنباد مسکن نیز باید تعداد پرونده ها را بیشتر کند چراکه ۴۴ میلیاد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار ما است اما تاکنون تنها ۱۷ میلیارد تومان پرونده تشکیل شده است که ۳۰ درصد کل ۴۴ میلیارد تومان می شود در حالی که باید به بالای ۹۰ درصد برسد.

حاجی زاده توضیح داد: هر چیزی که به عنوان حادثه و بحران در سامانه ما تعریف شده شامل وام ها می شود و باید معرفی شوند.

وی با اشاره به استمهال وام ها بیان کرد: استمهال وام شامل حال همه کشاورزان شامل باغداران، نخیلات، نیشکر، کشت تابستانه و زراعت می شود لذا از فرمانداران می خواهیم با توجه به این که کشاورزی معیشت مردم است استمهال وام را که تسکینی برای کشاورزانی که کشتی نداشتند است اعمال کنند

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: مصوب شود که با هماهنگی فرمانداران جلسات تشکیل و کشاورزان شناسایی شوند و پرونده های آن نیز آماده شود و به بانکها اعلام کنند تا سریعتر بحث استمهال وام ها انجام شود.

وی تاکید کرد: هر ۱۵ روز  یک بار  این جلسه تشکیل شود و در بحث وام ۱۸ میلیارد و ۲۵ میلیارد، ۲۱۲ میلیارد تومان سهم خوزستان است که عدد کمی نیست و لازم است جذب شود.

حاجی زاده ادامه داد: شهرستان هایی مانند اندیکا که مشکل شعبه دارند باید حداقل شعبه بانک ملی در شهرستان آن‌ها راه اندازی شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات