اجرایی نشدن پیوست های زیست محیطی عامل اصلی بحران های خوزستان

اجرایی نشدن پیوست های زیست محیطی عامل اصلی بحران های خوزستان

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: همه بحران های خوزستان ناشی از عدم اجرایی پیوست های زیست محیطی پروژه های بزرگ است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیرت بحران خوزستان کیامرث حاجی زاده روز چهارشنبه در جلسه طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اظهار داشت: اگر قرار است طرح توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اجرایی شود باید  نسبت به اجرایی شدن پیوستهای زیست محیطی آن نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان این که  آمایش سرزمین به خوبی در کشور و استان خوزستان اجرا نشده است توضیح داد: پتروشیمی ها در کنار دریا  احداث شدند تا از آب دریا استفاده کنند اما همچنان از آب کارون که در سال جاری با مشکلات بسیاری هم رو به رو بود استفاده می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد: اگر بناست طرح توسعه ای منطقه ویژه ماهشهر اجرایی شود باید از هم اکنون به فکر زیرساخت ها و آب مورد نیاز آن باشیم.

وی با تاکید بر بحث ایمنی و HSE در پتروشمی ها یادآور شد: پتروشیمی ماهشهر با این حجم تولید و ارزآوری هنوز از پایگاه اطفا حریق صنعتی مجهز به تجهیزات پیشرفته و مدرن برخوردار نیست و اگر حادثه یا  آتش سوزی رخ بدهد باید از امکانات شهرداری استفاده کنند که امکانات خاموش سازی حریق صنعتی را ندارند.

حاجی زاده ادامه داد: آتش سوزی پتروشمی بوعلی نشان داد که آسیب پذیری پتروشیمی ها در برابر مسایل ایمنی و HSE بالا است.

وی تصریح کرد:  وقتی مسایل ایمنی به درستی اجرایی نشوند خسارات مادی و مهمتر از آن خسارات روانی مردم را در پی دارد که مصداق آن را در آتشسوزی پتروشیمی بوعلی و ایجاد جوسازی‌های رسانه ای شاهد بودیم.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد: مسئولان این واحدهای صنعتی در ماهشهر باید بگویند که نسبت به شهر ماهشهر، ساکنان و حریم آن چه اقداماتی را در حوزه ایمنی انجام داده اند.

وی بیان کرد: به زودی بازدید میدانی از سوی کارشناسان مدیریت بحران از این منطقه خواهیم داشت و پس از بررسی دقیق ساختار، نتیجه نهایی خود را نسبت به طرح توسعه این منطقه اعلام می کنیم .

حاجی زاده در پایان از همکاری پتروشیمی ها در حوزه کاهش مصرف برق تشکر و قدردانی کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات