ابرطوفان در فیلیپین ۲۵کشته برجای گذاشت

ابرطوفان در فیلیپین ۲۵کشته برجای گذاشت

به گزارش بحران نیوز و  به نقل از رسانه های فیلیپینی، این طوفان سهمگین که به زبان محلی ' اُمپنگ ' گفته می شود از روز گذشته تاکنون بخش های زیادی از مناطق جزیره لوزان در مرکز فیلیپین و ایالت کاگایان را نیز تخریب کرده است.

باد با سرعت بیش از ۱۸۵ تا ۲۵۰ کیلومتر و باران های شدید و سیلاب در پی این پدیده جوی بسیاری از روستاها، مزارع و شهرهای فیلیپین را در این دو منطقه دستخوش خسارت های گسترده و همچنین رانش لایه های زمین کرده است.

مسئولان محلی در فیلیپین اعلام کردند که تا خروج ابرطوفان از این کشور نمی توانند برآورد دقیقی از میزان خسارات و تلفات احتمالی اعلام کنند اما بررسی ها دراین زمینه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، ابرطوفان با تخریب گسترده جنگل ها و درختان و جاده ها، پل ها وراههای مواصلاتی دسترسی ها را به مناطق خسارت دیده دشوار کرده است.

پیشتر اعلام شد که اگرچه حدود ۵ میلیون نفر از مردم در مسیر حرکت ابرطوفان در فیلیپین زندگی می کنند اما تنها ۱۰۰ هزار نفر از آنها در پناهگاهها اسکان داده شدند.

به طور متوسط سالانه بروز ۲۰ توفان مهیب در فیلیپین سبب کشته شدن صدها نفر دراین کشورمی شود.

کارشناسان اقتصادی بلومبرگ گزارش دادند که آثار مخرب این ابرتوفان ۶.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی فیلیپین معادل ۱۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

هایان مهیب ترین طوفانی است که در سال ۲۰۱۳ فیلیپین را تحت تاثیر قرار داد که در آثر آن ۷ هزار و ۵۰۰ نفر کشته و مفقود شدند.

اداره خدمات جغرافیایی و نجوم فیلیپین (پاگاسا) پیش بینی کرده این ابرطوفان امروز عصر به سمت غرب این کشور حرکت و پس از خروج از آن هنگ کنگ و تایوان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

فیلیپین با ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت کشوری مجمع الجزیره ای با افزون بر ۷ هزار و ۵۰۰ جزیره در اقیانوس آرام و جنوب شرق آسیا واقع شده است.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات