برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه داوطلبان واکنش اضطراری محلات مشهد

با هدف افزایش دانش و مهارت، توانمندسازی و عملیاتی کردن آموزش‌های دوامیان ثامن صورت گرفت؛
مخاطبان دعوت شده این اردوها، اعضای آموزش دیده‌ای بودند که در دوره‌های مقدماتی طرح شرکت و در آزمون پایانی نمره قبولی را دریافت کردند.
دومین دوره اردوهای آموزشی دوام ثامن با هدف افزایش دانش و مهارت، توانمندسازی و عملیاتی کردن آموزش‌های دوامیان مشهد در سه روز از تابستان ۹۷ در سایت تخصصی آموزشی هلال احمر خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، در این اردوها که با شعار" ایمنی، آمادگی، امید و آرامش " برگزار گردید، ۴۵۰ نفر از منتخبین دوام ثامن از مناطق سیزده گانه شهرداری مشهد حضور داشته و در فعالیتی یک روزه، کارتیمی، تعامل وارتباط موثر باهم و مسئولیت پذیری را در کنار آموزش های مرتبط با امداد وایمنی تمرین و تجربه کردند.
این اردوها در تاریخ‌های ۱۲، ۱۹ و ۲۶ مردادماه برگزار و در آن اعضای دعوت شده در شش گروه ۲۵ نفره و در دو بخش آقایان و بانوان، در شش کارگاه مرتبط با اهداف دوام ثامن شامل تریاژ و ارزیابی علائم حیاتی مصدوم، خونریزی، آتل بندی و پانسمان، احیاء قلبی ریوی (cpr ) و خفگی، ابزارشناسی، ابزارسازی و حمل مصدوم، چادرزنی و اردوگاه و اصول کار تیمی در بحران حضور پیدا کرده و در پایان روز با هدف ایجاد فضایی با نشاط و عملیاتی کردن آموزش‌ها، تیم‌ها در فضایی دوستانه و رقابتی آموخته‌های خود را به نمایش گذاشتند و تیم منتخب پس از معرفی به رسم یادبود هدیه‌ای را دریافت نمود.
مخاطبان دعوت شده این اردوها، اعضای آموزش دیده‌ای بودند که در دوره‌های مقدماتی طرح شرکت و در آزمون پایانی نمره قبولی را دریافت کردند.
برگزاری این چنین دوره‌های آموزشی، فرصت بسیار مناسبی است برای تعامل بین گروه‌های دوام در مناطق مختلف و ایجاد نشاط و امید بین جوانان علاقمند، تا بتوانند در یک فضای سالم فرهنگ خدمت به مردم را تمرین کرده و برای شرایط سخت پس از بحران و لزوم امدادرسانی به شهروندان، آمادگی لازم را کسب نمایند.
گفتنی است در پایان به نفرات شرکت کننده در این اردوها گواهینامه حضور در دوره اهدا شد.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    منبع خبر

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد یک سازمان دولتی در شهر مشهد می باشد

      نظرات