نیاز مشهد مقدس به ۵۰ دستگاه

نیاز مشهد مقدس به ۵۰ دستگاه

نیاز مشهد مقدس به ۵۰ دستگاه شتاب نگار زلزله

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد از نیاز مشهد مقدس به ۵۰ دستگاه شتاب نگار زلزله خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی با بیان این مطلب، گفت: ۵۰ دستگاه شتاب نگار در مشهد مورد نیاز است که تلاش می‌شود با برنامه ریزی و در بازه زمانی ۳ ساله این مهم محقق شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ دستگاه شتاب نگار در مشهد نصب است، افزود: ۲ دستگاه فعال است و ۱۰دستگاه شتاب نگار پیشرفته و به روز دیگر نیز تا پایان سال در مشهد نصب خواهد شد.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد تعداد شتاب نگارهای نصب شده در کشور ژاپن را ۱۰۰هزار دستگاه خواند و بیان کرد: اما در ایران تنها هزار دستگاه وجود دارد که سهم خراسان رضوی از این تعداد، ۶۰ دستگاه است.
عزیزی در خصوص مزایای بکارگیری شتاب نگارها، توضیح داد: این شتاب نگارها امکان ثبت و ضبط کوچکترین لرزه‌ها و نحوه فعالیت گسل ها را ارائه می‌دهد. بدین ترتیب دید تخصصی و مهندسی در خصوص طراحی ساختمان‌های مقاوم شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد: همچنین از اطلاعات به دست آمده از شتاب نگارها می‌توان در سیستم‌های هشدار سریع زلزله استفاده کرد. زمین شناسان نیز با استفاده از این اطلاعات می‌توانند پیش بینی‌های دقیق‌تری داشته باشند و میزان خسارت را پیش بینی نمایند.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد افزود: یکی از گام‌های اساسی شهر هوشمند برخوداری از چنین زیرساخت هایی در حوزه بحران به منظور پیشگیری از وقوع حوادث است.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    منبع خبر

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد یک سازمان دولتی در شهر مشهد می باشد

      نظرات