تجهیز ۱۴ سوله شهرداری به

تجهیز ۱۴ سوله شهرداری به

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد گفت: ۱۴ سوله شهرداری تا بهمن ماه جاری به تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای اسکان اضطراری ۴۸ ساعته شهروندان در مواقع بحران مجهز می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی در بازدید اعضای شورای پدافند غیر عامل استان خراسان رضوی از مرکز مدیریت بحران غرب مشهد که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل صورت گرفت، اظهار داشت: تا قبل از راه اندازی مرکز مدیریت بحران غرب مشهد، مرکز مناسبی چه از لحاظ ایمنی سازه ای و چه از لحاظ تجهیز بودن در این خصوص نداشتیم و دو سال، مدیریت بحران از اتاقی واقع در مرکز کنترل ترافیک مشهد صورت می گرفت.
وی افزود: از مهرماه سال گذشته و با آغاز فعالیت این دوره از مدیریت شهری، این مرکز راه اندازی شد که در حال حاضر در آن دسترسی به تصاویر ۴۰۰ دوربین نظارت تصویری سطح شهر و همچنین اطلاعات سامانه های همه شرکت های خدمت رسان شهر وجود دارد.
عزیزی با اشاره به اینکه این مرکز به زودی به تلفن و اینترنت ماهواره ای مجهز می شود، تصریح کرد: شهر مشهد حداقل به ۴ مرکز دیگر مشابه نیاز دارد که راه اندازی مرکز مدیریت بحران شمال مشهد در منطقه ۵ روز گذشته تصویب شد.
***راه اندازی ۳ مرکز مدیریت بحران جنوب، شمال و شرق مشهد تا پایان سال ۹۸
همچنین مرکز جنوب در منطقه ۹ و مرکز شرق نیز در منطقه ۳ برنامه ریزی شده است که سال آینده راه اندازی خواهند شد.
وی در ادامه به رونمایی از سامانه جامع پدافند غیر عامل و بحران های سخت مشهد نیز پرداخت و خاطرنشان ساخت: این سامانه کاملا بومی می باشد و بدین منظور راه اندازی شده است تا هنگام بحران از سیستم کاغذی موجود ادارات خارج شویم.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد افزود: در این سامانه هوشمند همه داراییها و اقلام موجود برای زمان بحران دسته بندی و لیست شده و به ما در استفاده از آنها هنگام بحران کمک می کند. در همین راستا بیش از ۵۰ درصد اطلاعات شهرداری نیز در این سامانه بار گذاری شده است.
عزیزی گفت: تا بهمن ماه سال جاری، ۱۴ ساله بحران شهر مشهد به امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای اسکان اضطراری ۴۸ ساعته شهروندان در صورت ایجاد شرایط بحرانی مانند زلزله تجهیز می شوند.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    منبع خبر

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد یک سازمان دولتی در شهر مشهد می باشد

      نظرات