معاون وزیر کشور: مردم اساس کار در مدیریت بحران هستند

معاون وزیر کشور: مردم اساس کار در مدیریت بحران هستند

اسماعیل نجار دوشنبه در آیین بهره برداری از مرکز مانیتورینگ فرماندهی، کنترل وهدایت عملیات مدیریت بحران استان خوزستان توضیح داد: یکی از اصلی ترین وظایف مدیریت بحران پس از پیش بینی و پیشگیری، مدیریت علمی و  صحیح حادثه است.
وی افزود: داشتن نقشه راه،ساختار، دستورالعمل ها و امکانات  و تجهیزات لازم مانند مرکز مانیتورینگ استان خوزستان لازمه مدیریت بحرانهای موجود است.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور مرکز مانیتورینگ  مدیریت بحران خوزستان را منحصر به فرد خواند و گفت: امیدواریم دیگر استانهای نیز از دانش و تجربه این مرکز استان استفاده کنند.
وی تاکید کرد:  در برخی حوادث انسجام مدیریتی را نداریم و همین نبود انسجام یک مشکل محسوب می شود اگر هماهنگی میان بخش ها و دستگاه ها وجود داشته باشد انسجام در بحرانها به خوبی شکل میگیرد.
نجار با اشاره اهمیت چگونگی شناخت و مدیریت بحرانها گفت: مخاطرات و پیامدهای آن به منظور برنامه ریزی دقیق و صحیح باید به خوبی شناخته شوند همچنین مدیریت بحران باید به مدیریت ریسک دربلایای طبیعی تبدیل شود تا موجب کاهش خسارات جانی و مالی شود.
وی ادامه داد: ایجاد سازگاری در بلایای طبیعی و اقلیمی، استفاده درست از منابع آبی، توسعه مشارکت ها و تعالی بخشی ساختارها، دستورالعمل ها و آیین نامه ها، توسعه متناسب بخشها با حوزه های عمل، توان بخشی و فرهنگ سازی در سطح جامعه از جمله اقدامات مهم در زمینه مدیریت بحران است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات