سازمان مدیریت بحران یک سال پس از زلزله کرما ...

سازمان مدیریت بحران یک سال پس از زلزله کرما ...

به گزارش بحران نیوز و به نقل از ایسنا ، اسماعیل نجار در نشست تشریح خدمات دولت به مناسبت اولین سالگرد زلزله کرمانشاه درباره اقدامات انجام شده، با اشاره به اینکه حضور به موقع وزرا و مسئولین در زمان وقوع زلزله در محل حادثه بسیار کارساز بود، گفت: تمام دستگاه‌ها با عنایت به نیازها در زمان حادثه مسئولیت داشتند، این حادثه بسیار تلخ و گسترده بود که بزرگای آن ۷.۳ دهم ریشتر بود که در شامگاه ۲۱ آبان ماه اتفاق افتاد. ما به طور متوسط در هر ۱۰سال شاهد وقوع زلزله‌ای بالای ۷ ریشتر بودیم.

وی درباره تعداد کل مجروحان اظهار کرد: جانباختگان این حادثه ۶۲۱ نفر بود که ۲۷۲نفر از جانباختگان مرد و ۳۴۹نفر خانم بودند. همچنین ۹شهرستان و حدود ۱۹۳۰ روستا دچار تلفات مالی و جانی شدند.
نجار ادامه داد: امدادرسانی به افراد حاضر در این زلزله در قیاس با سایر خطرات در سال های گذشته بی سابقه بود. همچنین با توجه به ساعت وقوع این حادثه علی رغم اینکه در زمان تاریکی مطلق بودیم حدود ۹ ساعت فعالیت های امداد و نجات انجام شد که نشان دهنده حضور به موقع نیروهای امدادی بود. جلسه مدیریت بحران نیز در کمترین زمان و کمیته اطلاع رسانی با تعیین سخنگو نیز تشکیل شد که به همراه تمام دستگاه‌های مسئول یک بامداد همان شب به منطقه اعزام شدیم.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تشکیل جلسه و تصمیم گیری برای واگذاری کار به دستگاه‌های مختلف برای جلوگیری از موازی کاری گفت: بعد از تشکیل جلسه، امداد و نجات در روستاها به سپاه پاسداران و هلال احمر واگذار شد و امدادرسانی به شهرها را نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه جمعیت هلال احمر به دست گرفتند.
وی درباره انتقال مصدومان به مراکز درمانی نیز گفت: این را در نظر بگیریم که چیزی حدود ۲۵۰ کیلومتر برای هر نفر مجروح انتقال صورت گرفته و این رکورد بسیار خوبی است که در مدت کمی انجام شد. ضمن اینکه ساعت ۱۱ همان روز امداد و نجات پایان یافت و ساعت ۳همان روز اعلام رسمی پایان امداد و نجات اعلام شد.
نجار در ادامه به اعزام ۱۲۰ اکیپ ترمیم آب، گاز و برق اشاره کرد و ادامه داد: برق رسانی به چادرها در مدت زمان ۱۵روز انجام شد و سوخت مورد نیاز مردم و ترمیم شبکه مخابراتی نیز با بالون‌های هوایی فراهم شد. استقرار ۱۴۷ کانکس بهداشتی، ۴۰۰۰سرویس بهداشتی و حمام نیز از جمله اقدامات بهداشتی و درمانی است.
وی افزود: توزیع ۶۰۰۰تن علوفه و تامین خسارت های دامی به مردم آسیب دیده نیز صورت گرفت.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات