ضرورت ایجاد تنوع و اثربخش برنامه‌های هفته ایمنی و کاهش اثراث بلایای طبیعی

ضرورت ایجاد تنوع و اثربخش برنامه‌های هفته ایمنی و کاهش اثراث بلایای طبیعی

 ضرورت ایجاد تنوع و اثربخش برنامه‌های هفته ایمنی و کاهش اثراث بلایای طبیعی

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، فضاهای مجازی و صدا و سیما می‌تواند آگاهی و آمادگی مردم در شرایط حادثه و بحران افزایش دهد.

مجبتی جمالی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثراث بلایای طبیعی استان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم برنامه‌های روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی به مناسبت روز ۵ دی سالروز واقعه زلزله بم  که به عنوان هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثراث بلایای طبیعی نامگذاری شده اثربخشی و جمعیت بیشتری از جامعه را در بر گیرد.
وی ضمن تاکید بر ارائه طرح‌های نو و مبتکرانه و جدید برای فراگیری برنامه‌ها بین افراد جامعه تصریح کرد: ایجاد فهم و زبان مشترک بین دستگاه‌های عملیاتی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در زمان حادثه باعث  کم شدن آلام مردم و تسهیل کننده روند کمک‌رسانی خواهد شد.

 ضرورت ایجاد تنوع و اثربخش برنامه‌های هفته ایمنی و کاهش اثراث بلایای طبیعی


* فهم مشترک بین دستگاه‌های عملیاتی در زمان بحران مخاطرات احتمالی به حداقل ممکن کاهش یابد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: این فهم مشترک حاصل نخواهد شد مگر اینکه دستگاه‌های عضو، نشست‌ها و مانورهای مشترک در طول سال برگزار کنند تا در زمان بحران مخاطرات احتمالی به حداقل ممکن کاهش یابد.
جمالی ضمن تاکید بر اینکه بسیاری از برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌ها قابل حل است، خاطرنشان کرد: همیشه نباید امورات را وابسته به بودجه کرد چرا که به راحتی می‌توان از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند با خلاقیت و برنامه‌ریزی درست بهترین خروجی مناسب داشت.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی می توان با استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌ای و فضاهای مجازی پیام‌های مناسب و درست را به جامعه منتقل کرد، گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، خبرگزاری و فضاهای مجازی و صدا و سیما می‌تواند آگاهی و آمادگی مردم در شرایط حادثه و بحران را افزایش می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: ظرفیت‌هایی همچون سازمان‌های مردم‌نهاد، ائمه جمعه و جماعت می‌تواند اهداف این هفته که همانا به حداقل رساندن مخاطرات جامعه است را محقق کند.
جمالی با بیان اینکه در همه‌ دوره‌ها و همه بخش‌ها متاسفانه نتوانستیم از ظرفیت‌های رسانه‌ها به خوبی استفاده کنیم، یادآور شد: بسیاری از آسیب‌های مانند نبستن کمربندی ایمنی، مصرف بی‌‌رویه برق و گاز که سال‌ها جامعه ما را با خسارت جبران‌ناپذیر مواجه می‌کرد همگی شاهد بودیم که با اقدام فرهنگ‌ساز و آگاهی‌بخش به ویژه در رسانه ملی و تولید محصولات تبلیغی انیمیشن‌های جذاب تبدیل به یک فرهنگ صحیح در بهره‌گیری از این امکانات کرده و در جامعه نهادینه شده است.

*بهره‌گیری از خدمات بیمه‌ای راهکار درست برای جبران خسارت و کاهش آلام مردم است
وی همچنین با تاکید بر فراگیری فرهنگ بیمه در بخش‌های مختلف جامعه گفت: بهره‌گیری درست جامعه از خدمات بیمه‌ای در زمان حوادث و بلایای طبیعی با توجه به محدودیت‌های مالی که دولت‌‌ها دارند، راهکار درست برای جبران خسارت و کاهش آلام مردم خواهد بود.
معاون اداره کل مدیریت بحران استان گلستان نیز در این جلسه گفت: امسال تلاش داریم که در طول یک هفته برنامه‌های متنوع و جذابی را برای هم‌استانی‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

 ضرورت ایجاد تنوع و اثربخش برنامه‌های هفته ایمنی و کاهش اثراث بلایای طبیعی


سیدرضا قادری اظهار کرد: ایجاد نمایشگاه‌ دستاوردهای دستگاه‌های عملیاتی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در شرایط بحران می‌تواند مردم را بیشتر با توانمندی استان آشنا کند.
وی تصریح کرد: سیل، زلزله، آتش‌سوزی جنگل و رانش از مهمترین حوادث استان است که دستگاه‌های استانی می‌توانند تجربیات خود را در مهار و کنترل این حوادث در معرض عموم قرار دهند.
گفت: در این هفته برگزاری نشست خبری مدیرکل مدیریت بحران به اتفاق برخی روسای کارگروههای عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران، حضور در برنامه‌های مختلف صدا و سیما، استفاده از بنر، بیلبوردهای تبلیغاتی، تلویزیون شهری از اطلاع‌رسانی و آگاه‌بخشی حوادث و بلایای طبیعی استان، کارگاه‌های آموزشی و مسابقات فرهنگی و مانورهای آمادگی در دستور کار خواهد بود که به محض نهایی شدن به اطلاع مردم خوب استان رسانده خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان

    اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات