برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری اراک در آذر ماه

برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری اراک در آذر ماه

در این جلسه که کمیته گاز و ناظر عالیه و دیگر اعضاء سازمان نظام مهندسی ساختمان نظام مهندسی و نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی ، شرکت گاز استان ، اتاق اصناف و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و پلیس نظارت بر اماکن، جمعیت هلال احمر و اورژانس و مدیران مناطق ششگانه و سازمان های تابعه شهرداری حضور داشتند در سالن جلسات شهرداری اراک برگزار گردید .

ابتدا مدیر کل مدیریت بحران استانداری ، ضمن تبریک به مهندس مرادی سرپرست معاونت خدمات شهری جهت انتصاب ایشان ، بر اهمیت برگزاری مستمر جلسات ستاد مدیریت بحران توسط شهرداری ها تاکید نمودند و اجرای طرح دوام آفتاب (دوام = د:داوطلب و:واکنش ا:اضطراری م:محله) را برای تمام آحاد جامعه مفید برشمرده ، تفاهم نامه پیش رو را گامی بزرگ در راستای انسجام درون و برون سازمانی و ارتقای فرهنگ پیشگیری و مقابله با بحران در میان شهروندان دانستند. ایشان در ادامه به برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی هفتم آذرماه ۱۳۹۷ در سطح مدارس شهر اراک اشاره نمودند و حضور مدیران شهری را در چنین مراسمی ضروری دانستند. جناب آقای غیاثی در ادامه صحبت های خود به ضرورت همدلی و همراهی مدیران شهری با صاحبان اصناف در زمینه تامین ایمنی اماکن تجاری تاکید نمودند .

همچنین مقرر گردید موضوع بررسی ایمنی اماکن تجاری و پرتردد با محوریت فرمانداری شهرستان اراک و با حضور هیات امناء بازار و مراکز تجاری و سایر ارگان های ذیربط ، پیگیری شود .

لازم به ذکر است ؛ هدف از تشکیل کمیته بحران مناطق (متشکل از شهردار محترم منطقه و معاونین اجرایی و فنی و شهرسازی و ...)، ارتباط مستمر و نظارت دقیق بر بافت شهری جهت انجام مطالعات و اتخاذ برنامه ریزی ها از یک سو و نظارت بر انجام آئین نامه های ایمنی در حوزه شهرداری از سوی دیگر می باشد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی

    اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات