‍ استاندار تاکید کرد: تهیه پکیج مدیریت بحران لرستان

‍ استاندار تاکید کرد: تهیه پکیج مدیریت بحران لرستان

دکتر سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور مهندس نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به خساراتی که در اثر سیل‌های اخیر در استان رخ داد، مهندس نجار با عنایتی که به استان‌های کمتر توسعه‌یافته به‌ویژه لرستان دارد در یک فاصله زمانی کم برای دومین بار به استان سفر کرد و بازدیدهای از شهرستان‌ها و مراکز مختلف داشتند.

وی با بیان اینکه ما برآوردهای خود را طبق روشی که برای کرمانشاه در نظر گفته شد آماده کرده ایم، ارسال و پیگیری خواهیم کرد، گفت: این برآوردها از طریق وزارت کشور و مدیریت بحران به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال می‌شود و از طریق آن سازمان به هیئت دولت ارسال خواهد شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: امیدوارم مطابق آنچه که مقررات موجود است و با توجه به شرایط فعلی مالی کشور بخشی از این مشکلات که برای مردم به‌وجود آمده را بتوانیم جبران کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران تامین کننده منابع نیست بلکه مدیریت کردن امکانات موجود و سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در زمان بحران است، افزود: بارندگی نعمتی است که به واسطه رعایت نکردن نکات ایمنی دچار خسارتی می شویم، بنابراین باید سعی شود خسارات ناشی از بارندگی و سیل را کمتر کنیم.

دکتر خادمی بیان کرد: باید در مسیر پیشگیری و مهندسی رودخانه‌ها حرکت کنیم و از طرفی مجوز‌های ساخت و سازها را کنترل کنیم. در مسیر رودخانه نباید ساخت و ساز یا اقدامی برای نگهداری احشام انجام شود.

وی گفت: با کمک رسانه‌ها باید با فرهنگ‌سازی و آگاهی به مردم از ایجاد نارضایتی جلوگیری شود چرا که نارضایتی محصول تفاوت بین امکانات و توقعات است.

مقام ارشد استان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته منابعی برای احداث ساختمان و خرید تجهیزات بحران اختصاص داده شد، اما متاسفانه در لرستان هزینه‌ای برای بحران نشد و در جاهای دیگر هزینه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: ما باید یک پکیج کامل مدیریت بحران در استان تهیه کنیم و ضعف و آمادگی‌های خود را در آن ارائه دهیم تا بدانیم برای هر حادثه‌ای چه اقداماتی باید انجام دهیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه خسارت‌ها بیشتر در حوزه زیرساخت‌های جاده، پل‌ها و ابنیه است، بیان کرد: این بخش خسارات از اعتبارات عمرانی و تملک دارایی‌ها باید جبران شوند، اما بخشی از خسارات که به اشخاص وارد شده از حیث ساختمان‌های مسکونی، دام‌ها، تجهیزات و وسایل خانگی ناشی از سیل بود، همچنین زمین‌های کشاورزی و محصولات مردم خساراتی وارد شد، که همه آنها برآورد شده و به مرکز ارسال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی و مناطق عشایری لرستان پراکنده و متعددهستند و در نقاطی مستقر شده که دسترسی راحتی دارند، اظهار کرد: این جاده‌ها بیشتر به صورت فصلی و موقتی احداث شده و امکان دارد در زمان سیل و بارندگی دچار مشکل شوند که در اولین فرصت جاده‌های آنها را برقرار می کنیم.

دکتر خادمی اظهار کرد: در مناطق کوهستانی با توجه به شناخت‌هایی که از زندگی عشایری داریم ممکن است جایی ارتباطش قطع شود اما نباید بگذاریم به لحاظ تغذیه و دیگر امکانات مشکلی داشته باشند.

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد در اولین فرصت جاده‌های آنان را نیز برقرار کنیم اما باید بدانیم که عشایر بر اساس جاده راه خود را انتخاب نمی‌کنند بلکه آیتم‌های دیگری دارند.

منبع: روابط عمومی استانداری لرستان
لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان لرستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان لرستان

    اداره کل مدیریت بحران استان لرستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات