دیدار مدیر کل و معاونین بنیاد مسکن استان با نماینده مقام معظم رهبری در استان

دیدار مدیر کل و معاونین بنیاد مسکن استان با نماینده مقام معظم رهبری در استان

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، مدیر کل ومعاونین بنیاد مسکن استان با آیت اله دری نجف آبادی نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان دیدار و گفتگو کردند.
آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی در این دیدار با تاکید بر اهمیت بنیاد مسکن در کاهش پدیده حاشیه نشینی در کشور گفت : حاشیه نشینی هم اکنون یکی از آسیب های اجتماعی است و نزدیک به ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد که خود زمینه ساز مشکلات و معضلات دیگر در جامعه نیز می شود .
وی افزود : مهاجرت از روستاها به شهرها یکی از دلایل افزایش پدیده حاشیه نشینی است بنابراین برنامه ریزی در مهاجرت معکوس باید در اولویت باشد .
آیت اله دری نجف آبادی با تاکید بر اهمیت عملکرد بنیاد مسکن در این روند، اظهار کرد : اجرای طرح های هادی روستاها، ساماندهی بافت های فرسوده روستایی و مقاوم سازی مسکن روستایی، تجمیع روستاهای کم جمعیت و ارائه خدمات بهداشت و درمان، آموزشی، ورزشی و فرهنگی مستمر به روستائیان برای مقابله با پدیده حاشیه نشینی در شهرها از دیگر تکالیف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساماندهی و مهار مناطق حاشیه ای است .
وی به بافت های قدیمی روستاها اشاره کرد و گفت : در احیای بافتهای قدیمی نمره خوبی نمی گیریم و عقب هستیم؛ نیاز به کار و تلاش بیشتری داریم و باید برای هر روستا برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم .
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد : در حوزه شهری هم مواردی چون بافت های فرسوده، مناطق حاشیه ای و معلولان اولویت های کاری بنیاد مسکن هستند که باید مورد توجه باشند .
آیت اله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه سرمایه های کشور به دلیل مقاوم نبودن ساخت و سازها هدر می رود بیان کرد : باید با برنامه ریزی، ساخت و سازها به گونه ای انجام شود که در برابر حوادث طبیعی هم مقاوم باشد و خسارت های کمتری را به بار بیاورد .
وی با اشاره به اینکه باید در ساخت و سازها به بعد معنوی هم توجه شود افزود : مبحث شهر سازی کشور مفهوم دنیای غرب را ندارد که بخواهد در ساخت و سازها از آنها پیروی کنیم بلکه باید در برنامه ریزی حریم و عفاف و حجاب را رعایت کنند .
در این دیدار مهندس رضا فرح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت :
بنیاد مسکن استان از سال ۸۶ تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه را به روستائیان با کارمزد پنج درصد پرداخت کرده است .
وی افزود : در بخش تسهیلات طرح ویژه هم تاکنون ۳۱۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ۳۵ هزار و ۹۳۳ واحد مسکونی انعقاد قرارداد داشتیم و ۷۴۰ میلیون تومان وام بلاعوض هم به منظور تکمیل واحدهای نیمه تمام احداثی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه پرداخت شده است .
مهندس رضا فرح ادامه داد : بنیاد مسکن استان مرکزی سال گذشته ۳۱ هزار مسکن روستای را مقاوم سازی کرده و ۳۶ هزار واحد دیگر هم در دستور کار قرار دارد .
وی توضیح داد : مقاوم سازی پنج هزار واحد دیگر نیز امسال در این استان هدفگذاری شده است .
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تصریح کرد : ساخت ۲۷ مسکن به منظور خانوارهای دارای دو معلول از دیگر اقدامات بنیاد مسکن بوده که با ارائه تسهیلات ۱۸ میلیون تومانی بلاعوض به هر خانوار انجام شده است .
رضافرح به صدور سند مالیکت برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گفت :
سال گذشته ۶۵ هزار جلد سند مالکیت برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان صادر شده است .
وی با بیان اینکه طرح های هادی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه شده است، افزود : در حال حاضر طرح هادی در ۳۹۲ روستای استان در دست اجرا است که از این تعداد طرح هادی ۱۰۶ روستا در فاز اول اتمام یافته و ۲۸۶ مورد به صورت نیمه تمام می باشد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی به برنامه های بنیاد مسکن در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت : مقاوم سازی چهار هزار واحد مسکن روستایی، صدور چهار هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و اجرای طرح های هادی از مهمترین برنامه های سال جاری است .

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات